به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست کمیسیون کارگری استان مرکزی  افزود: ضعف مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی از مشکلات این قشر برای جذب در بازار کار است که این معضل  با برنامه ریزی کاربردی دولت تدبیر و امید با عنوان طرح کارورزی حل شده و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند با شرکت در این طرح زمینه حضور خود را در بازار کار فراهم کنند. 

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در طرح کارورزی ضمن دریافت کمک هزینه ماهانه، به مدت ۲ سال نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: تجمع ها و اعتراض های  کارگری امسال حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است که این مهم نشان از درایت و مدیریت کارآمد دستگاه های اجرایی مختلف در پیگیری و رسیدگی به مسایل و مشکلات کارگری دارد.

اکرمی افزود: شمار دادخواست های کارگری نیز در چهارماه امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته  و شرکت های دارای حقوق و معوقات کارگری امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: مجموع حقوق معوقه چهارماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش دارد که این مهم  نیز بیانگر  رشد مناسب شاخص های اقتصادی در استان و بنگاه های اقتصادی است.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی این استان فعالیت می کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.