به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در نشست ساماندهی حفاظت فیزیکی و پیشگیری از غرق شدگی در سدهای استان مرکزی، افزود:  ۱۸ نفر امسال در سدها، آب بندها و رودخانه های این استان غرق شدند که این آمار به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: راهکار جلوگیری از غرق شدگی شهرندان در سدها و بندهای خاکی استان تشریح خطرات ناشی از شنا در مناطق ناایمن است  که این مهم باید به صورت کارشناسی و با نصب دست نوشته در سدها و بندهای خاکی استان برای شهروندان تشریح شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: مدیران و دستگاه های اجرایی نسبت به جان مردم مسئول هستند بنابراین باید از هر راهی برای جلوگیری از غرق شدگی مردم در سدها و بندهای استان جلوگیری شود.

اکرمی ادامه داد: یکی از عوامل ترغیبی برای شناکردن در سد یا رودخانه گرمای شدید فصل تابستان و اشتیاق جوانان برای تفریح  است که فرمانداران باید برای جلوگیری از این مهم نسبت به فراهم ساختن امکانات تفریحی و ورزشی از قبیل ساخت استخر در شهرستان ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: صدا و سیمای استان به عنوان رئیس کارگروه تخصصی اطلاع رسانی استان باید با تهیه برنامه های آموزشی و هشدار دهنده نسبت به جلوگیری از شنا کردن مردم در سدها و بندهای خاکی تا پایان شهریورماه جاری اقدام کند.

«عزت الله آمره ای» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی نیز گفت: لایه بندی حرارتی و دمای پایین آب و در نتیجه گرفتگی عضلات شناگر، گرفتار شدن شناگر در گل و لای و فشار بالای آب در لایه های پایین سدها از مهمترین عوامل غرق شدنگی شناگران در سدها و بندهای خاکی است و به همین دلیل افرادی که حتی از مهارت و فنون کافی شنا نیز برخوردار هستند نباید در این مکان ها شنا کنند.

یک هزار و ۴۰۰ سد و بندخاکی در استان مرکزی شناسایی شده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.