به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان استان مرکزی در اراک افزود: بر اساس قانون و برنامه ششم توسعه، 30 درصد پست های مدیریتی باید به بانوان تعلق گیرد.
وی بیان کرد: بیش از 50 نفر از بانوان در سه یا چهار ماه گذشته به پست های مدیریتی این استان منصوب شده اند و امید است از مدیران انتخاب شده تا نیمه اول سال 98، مدیران بانوی ارشد برای این استان نیز انتخاب شوند.
استاندار مرکزی ادامه داد: شکوفایی استعدادهای ذاتی بانوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و تجربه نشان داده است که زنان در پست های مدیریتی از توان و استعداد بالایی برخوردارند.
آقازاده تصریح کرد: دیدگاه ها در خصوص انتصاب بانوان زن در دستگاه های ملی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص وضعیت سالن های ورزشی بانوان استان مرکزی نیز گفت: بهداشت سالن های ورزشی به ویژه استخرهای ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: حل مشکلات بخش ورزش بانوان باید با جدیت دنبال شود.
«فتح الله حقیقی» افرود: حفظ موارد ایمنی و بهداشتی در اماکن ورزشی بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید با حساسیت ویژه پیگیری شود.
وی در خصوص انتصاب بانوان در پست های مدیریتی استان مرکزی نیز گفت: ارتقای بانوان در دستگاه های اجرایی حق طبیعی این قشر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: تعهد شده دستگاه های اجرایی این استان تا پایان سال جاری 110 نفر از بانوان کارمند خود را در پست های رئیس گروه، مسئول شهرستان ها و معاونان مدیرکل منصوب کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح بازرسی از سالن های ورزشی بانوان این استان در یک ماه گذشته توسط 18 تیم تخصصی انجام شده است و در این راستا 70 شاخص از مصادیق زیرساختی، تجهیزات، ایمنی، بهداشت فردی و عمومی و تغذیه مورد ارزیابی قرار گرفت.
«زهرا فرجی» افزود: 18 هزار و 285 بانوی ورزشکار به صورت سازمان یافته در قالب 39 هیات ورزشی فعالیت دارند.
وی بیان کرد: سرانه ورزش بانوان این استان در راستای این طرح 86 صدم درصد اعلام شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: پنج هزار و 319 داور در این استان فعالیت دارند که 2 نفر از آنها در سطح بین المللی فعالیت می کنند.
فرجی گفت: 51 درصد از سالن های ورزشی ارزیابی شده در این طرح تمام وقت و دومنظوره بود و 49 درصد به صورت پاره وقت است.
وی اظهار داشت: 76 درصد از سالن های ورزشی بانوان این استان استیجاری، 45 درصد از مربیان این سالن ها دارای کارت بهداشت بودند، 70 درصد سالن های ورزشی شاخص بهداشتی را رعایت کرده بودند و 70 درصد این اماکن گندزدایی سطوح را انجام داده بودند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: در مجموع کمترین میزان تخطی در این بازرسی بر اساس قوانین و دستورالعمل ها در حوزه ایمنی و بیشترین تخلف در حوزه فرهنگی و آموزشی بود.
وی اظهار داشت: نصب نکردن نرخ نامه سال جدید در مراکز و دریافت شهریه های متفاوت در سالن های مختلف یکی از مهمترین مشکلات بود که انتظار است نرخ شهریه این سالن ها به زودی تعیین تکلیف و به سالن های ورزشی ابلاغ شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: نصب دوربین در ورودی و خروجی سالن های ورزشی بانوان امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
فرجی در خصوص انتصاب پست های مدیریتی زنان در استان مرکزی نیز گفت: 57 بانو در 2 ماه گذشته در پست های مدیریتی این استان منصوب شده اند و پیش بینی شده 110 بانوی دیگر تا پایان سال جاری به مجموع مدیران زن استان مرکزی اضافه شود.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.