مدیرکل بازسازی و نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: سه هزار کلاس درس استان مرکزی نیازمند مقاوم سازی است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدی در جلسه مشترک مسئولین آموزش و پرورش استان مرکزی با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طرح تخریب و بازسازی، ۸۴ درصد فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۲ درصد فضاهای نیازمند مقاوم سازی استان مورد ساماندهی قرار گرفت و ۸۴۸ کلاس نیازمند تخریب و نوسازی و ۳ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی باقی مانده است .

وی با اشاره به ۱۰۱ پروژه و ۷۱۱ کلاس درس نیمه تمام در استان که نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار است و اینکه 19 پروژه خیر ساز هستند و باقی با مشارکت دولت انجام می شود، افزود: هفت هزار و ۲۶۲ کلاس درس در استان مرکزی نیازمند استانداردسازی است که تاکنون ۵ هزار و ۷۴ کلاس استانداردسازی شده و باقی کلاس ها تا ۲ سال آینده استانداردسازی می شود و بخاری های نفتی جمع آوری می شوند .

محمدی با تاکید بر اینکه استان مرکزی فاقد مدارس خشت و گلی دارای دانش آموز است بیان کرد: در پروژه های مسکن مهر با مشکلات زیادی مواجه هستیم به طوری که برای این پروژه ها حداقل کلاس مورد نیاز 261 کلاس است که باید راه و شهرسازی و انبوه ساز این نیاز را مرتفع کنند، اما رفع این نیاز امروز دامان نوسازی مدارس را گرفته است .

وی با اشاره به اینکه تاکنون 64 درصد کلاسهای استان استحکام بخشی شده و امسال این رقم به 75 درصد می رسد گفت: طی سال گذشته هر6 روز یکبار یک پروژه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده شده است و در واقع هر روز یک کلاس تحویل شده است .

مدیرکل بازسازی و نوسازی مدارس استان مرکزی با بیان اینکه 583 پروژه با 2 هزار و 720 کلاس با کمک خیرین ساخته و تحویل شده است، گفت: در سال 97، 20 میلیارد تومان اعتبارات استانی در اختیار اداره کل بود که 47 درصد آن تخصیص یافت، همچنین 47 میلیارد تومان اعتبارات ملی مصوب بود که به صورت کامل تخصیص یافت و امسال نیز سهم اعتبارات از منابع استانی افزایش یافته است و می توان سهم اعتبارات ملی را افزایش داد .

محمدی تعداد مدارس کانکسی استان مرکزی را با 81 کلاس، 74 مدرسه دانست .

به گزارش ایسنا؛ مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به وجود 21 مرکز ثابت، 13 مرکز بین کارگاهی و 267 مرکز آزاد گفت: مجموعه فنی و حرفه ای استان مرکزی در سال گذشته 143 درصد عملکرد داشته است .

سعیدرضا شاه محمدی با اشاره به تدوین سند 3 ساله آموزشی مهارت شهرستان های استان مرکزی، کمبود مربی در روستاها، نبود مجوز لازم برای تسهیلات، قدیمی بودن ساختمان ها، کمبود تجهیزات، نبود اعتبارات مناسب برای پروژه ها را بخشی از مشکلات مجموعه فنی و حرفه ای استان مرکزی دانست و گفت: با تخصیص 5 میلیارد تومان اعتبار در بازه زمانی 3 ساله کارها در این حوزه ها قابل انجام هستند .

به گزارش ایسنا، در این جلسه قنبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی عمده مشکل این مجموعه را کمبود  بیان کرد نیرو Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.