به گزارش ایرنا، امامان جمعه استان مرکزی در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه خواستار اتحاد و انسجام مردم در مقابل توطئه های طلبی های دشمنان شدند.

*** اختلاف افکنی در صفوف مسلمین مظهر بی تقوایی است
امام جمعه ساوه با تبریک دوازدهم رمضان که با نام روز برادری نامگذاری شده است، گفت: هرگونه تفرقه انداختن در صفوف مسلمانان و اقداماتی نظیر شایعه پراکنی و سخن چینی در مطبوعات، تریبون ها و فضای مجازی از مظاهر بی تقوایی سیاسی و اجتماعی است.
حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه شهر ساوه، افزود: در دوازدهم ماه مبارک رمضان به ابتکار پیامبر گرامی اسلام (ص) 2 قبیله اوس و خزرج با همم عقد اخوت بستند و این رفتار باید الگویی وحدت بخش برای امت اسلامی است.
وی گفت: همه اقوام و جناح های سیاسی کشور باید برادری دینی را ملاک قرار دهند و پشت سر مقام معظم رهبری متحد و منسجم باشند.
امام جمعه ساوه با اشاره به میلاد کریم اهل بیت در پانزدهم رمضان گفت: امام حسن مجتبی (ع) سبط اکبر و نور چشم پیامبر (ص) است.
وی گفت: یتیم نوازی از دستورات موکد قرآن و عترت است و مهمتر از دست محبت، کمک مالی همراه با حفظ کرامت آنها است و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این زمینه یاریگر باشد.
امام جمعه ساوه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند برای مقابله با طرح آمریکا باید دولت، مجلس و دستگاه قضایی موانع تولید را برطرف کنند.

*** مقاومت درمقابل استکبار وظیفه مردم و مسئولان است
امام جمعه خمین گفت: مقاومت در مقابل توطئه های استکبار جهانی در شرایط امروز کشور وظیفه مردم و مسئولان است.
حجت الاسلام سید«علی حسینی پور» در خطبه های این هفته نماز عبادی، سیاسی جمعه خمین افزود: اقتدار نظام اسلامی در جهان به ویژه در زمینه نظامی یکی از علت های مهم ترس دشمنان از جمهوری اسلامی است.
خطیب جمعه خمین اظهار داشت: ایجاد جنگ روانی یکی از شگردهای استکبار است.
حجت الاسلام حسینی پور تاکید کرد: راهکار حل مشکلات اقتصادی جامعه اتحاد مسئولان و مردم و پرهیز از اسراف و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.
امام جمعه خمین با اشاره به سالروز رحلت آیت الله بهجت افزود: ایشان مرجع بزرگ عارف وارسته بود که همواره بر انتخاب درست مسئولان تاکید داشت.
حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زمینه قیام امام زمان (ع) را آماده کردند و راه آنها باید ادامه پیدا کند.
نماز عبادی، سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
9930/6539/4896/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.