به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: این استقامت و پایداری زمانی از نوجوان و جوان 16 ساله، قهرمان ایجاد کرد و این مقاومت همچنان ادامه داد.
وی اظهار داشت: خداوند، ملتی هوشیار، بصیر، دشمن‌شناس و موقع‌شناس برای نظام جمهوری اسلامی عنایت کرده که باید شاکر و سپاسگزار باشیم.
خاتمی با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) که فرمودند مردم ما از مردم مدینه زمان پیامبر(ص) و مردم کوفه زمان امام علی(ع) بهتر هستند، خاطرنشان کرد: ملت ایران 40 سال با تمام توان و قدرت در مقابل نقشه‌ها و تبلیغات منفی دشمنان، ایستاده‌اند.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: مشکلات معیشتی مردم از یک طرف و از طرفی فشار و بمباران تبلیغاتی دشمن برای ناامید کردن مردم و از سویی احتکارکنندگان و نیز سوء‌مدیریت‌ها کشور را در شرایط سختی قرار داد اما مردم به قدری بصیر و تشخیص‌دهنده هستند که با شکوه تمام به صحنه آمدند.
وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در بیش از 950 شهر کشور گفت: طبق گزارش‌ها جمعیت امسال 40 درصد بیش از سال‌های گذشته بود.
خاتمی با بیان اینکه حضور مردم در جشن 40 سالگی انقلاب، 2 پیام داشت، خاطرنشان کرد: پیام اول برای تمام دنیا و دشمنان بود که مردم گفتند انقلاب اسلامی حاصل خون 230 هزار شهید بوده و این انقلاب را بیشتر از جان خود دوست داریم.
وی افزود: پیام دوم برای مسئولان کشور بود که مردم گفتند ما به وظیفه خود عمل کردیم و اکنون مدیران و مسئولان هستند که باید برای حل مشکلات جامعه، وظایف خود را به درستی انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه شرکت مردم در راهپیمایی، دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کرد، تصریح کرد: حضور افراد سالخورده و ناتوان، قدرت نرم جمهوری اسلامی بوده و مردم، مهم‌تر از موشک‌های ما هستند و دنیا دانست که مردم پشت نظام ایستاده‌اند.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران، گفت: ملت ایران دارای رهبری بصیر و هوشیار است که نقشه راه، اصول و چهارچوب ادامه راه انقلاب اسلامی بعد از 40 سال را با قدرت ترسیم کردند.
خاتمی گفت: حرکت بر مبنای اصول و ارزش‌های انقلاب، تحمل سختی‌ها و دشواری‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند، همت و تلاش شبانه‌روزی، بالاتر دانستن استقلال و عزت از تمام رفاه و آسایش دنیا، نترسیدن از دشمن و دفاع از انقلاب که با سختی به دست آمده، الزامات رسیدن به قله سعادت بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به در پیش بودن سالروز وفات مادر و همسر شهید، حضرت ام‌البنین(س) و روز مادران شهدا خاطرنشان کرد: مادران شهدا قهرمانان تاریخ هستند که چنین فرزندانی را در دامن خود تربیت کرده‌اند.
امام جمعه زنجان با اشاره به حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مجازات مجرمان به زودی این امر از سوی مسئولان محقق شود.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.