« پوریا حسن پور» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این هزینه ها صرف عملیات بازسازی سازه های آبخیزداری مانند بندهای خاکی و طرح های آبخیزداری شد و حجم عملیات اجرا شده نیز 28 هزار و 696 مترمکعب است.
وی اظهار داشت: بارندگی های امسال موجب تغییرات عمده در تراکم و پراکندگی پوشش گیاهی و رویش گونه هایی از گیاهان مرتعی در ساوه شد که در سال های گذشته به دلیل کمبود آب و خشکسالی مراتع این شهرستان از وجود این نوع گیاهان فقیر بود.
حسن پور ادامه داد: از جمله این محصولات که در مراتع ساوه رویش داشته اند می توان به آویشن، باریچه، موسیر، قارچ ترافل و برخی گونه های دارویی اشاره کرد که دارای ارزش بالایی هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه، گفت: این اداره اقداماتی همچوم نظارت، سرکشی، گشت زنی، نصب تابلوهای هشدار در مراتع و عرصه های منابع طبیعی، برخورد با متخلفان با هدف حفظ گونه های گیاهی و جلوگیری از بهره برداری سودجویانه انجام داده است.
به گفته وی، اقدامات دیگری مانند نامه ‌نگاری به ارگان‌های ذیربط از جمله بخشداری ها، شوراها و دهیاری ها، نیروی انتظامی، اداره راهداری و ارسال بسته های آموزشی و برگزاری دوره‌های مرتبط برای بهره برداران و دامداران و مجریان طرح های مرتع داری انجام شده است.
شهرستان ساوه دارای 365 هزار هکتار عرصه طبیعی است که از این میزان حدود 80 هزار هکتار را بیابان تشکیل می دهد.
9921/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.