به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالکریم بهجت پور» روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی، افزود: بیش از 40 هزار طلبه نیز تاکنون از حوزه های علمیه خواهران نقاط مختلف کشور فارغ التحصیل شده اند.
وی ادامه داد: مجموعه مرکزی حوزه های علمیه خواهران کشور از سال 1376 شکل گرفت و اکنون 500 حوزه علمیه خواهران راه اندازی شده است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: 412 مدرسه از 500 مدرسه علمیه خواهران در سطح 2، 55 مدرسه در سطح سه با 12 رشته تحصیلی و مابقی نیز در هشت رشته تحصیلی در سطح چهار فعالیت می کنند.
حجت الاسلام بهجت پور بیان کرد: پاسخگویی به شبهات و رفع ابهامات قشر جوان و نیز تربیت بانوان طلبه پاسخگو به شبهات جامعه در اولویت اول تربیت طلبه در مدارس علمیه خواهران است که باید در استان مرکزی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: یک حوزه فعال و انقلابی می تواند جامعه را متحول و در مسیر معنویت هدایت کند، بنابراین تربیت طلاب پاسخگو، پژوهشگر، با نشاط باید محور فعالیت حوزه های علمیه خواهران قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: حوزه های علمیه خواهران نقش موثری در احیای سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه دارند.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: نیمی از پیکره جامعه را زنان تشکیل می دهند و از این منظر طلبه های خواهر در به کارگیری روش های هدفمند، جذاب و اثرگذار برای فراگیری علم و معنویت و همچنین گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی رسالت سنگینی دارند.
وی اظهار داشت: روشنگری و هدایت مردم به خصوص جوانان، وظیفه خطیری است که بر دوش روحانیان و طلاب به عنوان فرماندهان جنگ نرم قرار دارد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: اگر امروز حوزه های علمیه استان مرکزی با رشد قابل توجه و بالندگی منحصر به فرد در حرکت است به همت علمای بزرگ این استان است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس و هجمه های فرهنگی دشمنان نیاز است که به حوزه های علمیه به خصوص بخش خواهران توجه بیشتری شود.
در این آیین از زحمات حجت الاسلام والمسلمین سید «علی جامعی» تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین «فاضل حسامی» نیز به عنوان سرپرست مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی معرفی شد.
یک هزار و 900 طلبه خواهر در 18 حوزه علمیه نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.