به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز چهارشنبه در دیدار با روسا و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اراک، افزود: سرفصل های درسی در دانشگاه ها باید از روش های تئوری به سمت شیوه های عملی و کارگاهی تغییر کند چرا که انتقال دوره آموزش به کارگاه ها و شرکت های تولیدی موجب می شود که علم آموز با تجربه عملی در جریان تولید به کارآفرینی دست یابد.
وی ادامه داد: تربیت دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس نیازهای روز جامعه و صنایع، انتقال دستاوردهای دانشگاهی به صنایع و بهره گیری از ظرفیت صنایع در راستای تحقیق و پژوهش در واحدهای علمی، کلید پیشرفت کشور است.
امام جمعه اراک بیان کرد: دانشگاه ها به عنوان نماینده افکار نسل جوان نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور دارند که باید از این ظرفیت های ارزشمند به خوبی استفاده کرد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تمام ظرفیت علمی، پژوهشی و تخصصی در دانشگاه های کشور باید در راستای توسعه و آبادانی کشور و در نهایت صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی باشد و با توجه به اینکه بخش عمده ای از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، نقش این دانشگاه در اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی برجسته تر از دیگر مراکز علمی است.
وی افزود: دانشگاه ها در صورتی می توانند در احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین در مسائل اقتصادی و تولیدی نقش آفرین باشند که فعالیتی هدفمند و قانونمند داشته باشند و مسائل علمی و پژوهشی در این مراکز باید بر اساس اصول و مبانی کاربردی تدوین شود.
حدود 100 هزار دانشجو در 80 موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.