این شهرستان با اب و هوایی کوستانی با استان‌های همدان و لرستان هم مرز است و بهره مندی آن از سراب های خروشان و طبیعت سرربز موجب شده که گردشگران زیادی در ایام سال به ویژه فصل های بهار و تابستان به این خطه سفر کنند.
در 6 کیلومتری جنوب شازند بقایای کانون جمعیتی و زیستی قرار دارد که از قدیمی ترین سکونتگاه های انسانی منطقه است و این شهر در دوران درگیری بین امین و مامون عباسی اعلام بی طرفی کرد و همین موضوع ، ویرانی آن را باعث شد و بقایای آن هم در زمان حمله مغول ویران شد.
بنای این شهر به همت عیسی بن ادریس و پسرش بودلف قاسم دوباره تجدید بنا و در زمان صفوی مرمت و نوسازی شد و به خاطر وجود مقبره امامزاده سهل بن علی (ع) و امامزاده های دیگر، در زمان صفوی به نام آستانه نام گذاری شد.
قدمت بنای کنونی شازند به دوره قاجاریه می رسد، این شهر در زمان قاجار به نام ادریس آباد مشهور بود و با عبور راه آهن سراسری از این روستا و ساخت ایستگاه به علت وجود کوهی که در کنار ایستگاه قرار داشت به شازند نام گذاری و پس از مدتی ادریس آباد و مناطق همجوار به نام شازند خوانده شدند.
این شهرستان دارای سه بخش مرکزی ، سربند و زالیان است که از سطح دریای آزاد یکهزار و 920 متر ارتفاع دارد و به سبب کوهستانی بودن و ارتفاع زیاد ، از آب و هوای کوهستانی با زمستان های سرد و تابستان های معتدل برخوردار است.
منطقه شکار ممنوع چال خاتون شازند به عنوان یک زیستگاه طبیعی با 13هزار و 897 هکتار وسعت و اکوسیستم کوهستانی، تپه ماهوری و دشتی از چشم اندازهای زیبای طبیعی استان مرکزی را به خود اختصاص داده و از نظر ظرفیت های تنوع زیستی گیاهی و جانوری غنای زیادی دارد.
منطقه چال خاتون شازند با بهره مندی از منابع آبی دایمی و فصلی، ترکیبی از مراتع سرسبز و نواحی صخره ای و دشت، برای زیست حیات وحش بسیار مساعد است و مجموعه ای از انواع گونه های گیاهی و جانوری را در خود دارد.
این منطقه از نظر جغرافیای گیاهی به ناحیه ایرانی - تورانی تعلق دارد و طیف متنوعی از گیاهان علفی، بوته ای و درختچه ای را در خود دارد.
یکی از بلندترین قله های رشته کوه چال خاتون که در راستا و امتداد رشته کوه راسوند قرار گرفته، قله سخت سیاه با ارتفاعی قریب به سه هزار متر است که با توجه به ترکیب ساختاری جنس کوه در این منطقه نیز چاه های متعدد طبیعی (غارهای عمودی) وجود دارند که در حال حاضر در دست شناسایی هستند.
وجود گونه های کمیاب و انحصاری در زیستگاه طبیعی چال خاتون از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه است و پوشش این منطقه از نوع استپ کوهستانی با تراکم گون ها، گرامینه ها و گونه های دارویی است.
این زیستگاه طبیعی در حوزه گونه های حیات وحش نیز بسیار غنی است که از جمله آن می توان به پازن، قوچ، گراز، گرگ، شغال، روباه، خرگوش و موش صحرایی اشاره کرد و در این زیستگاه طبیعی انواع پرندگان از جمله عقاب طلایی، سار، جغد، کبک و باقرقره زیست می کنند.
روستای سرسختی علیا در 18 کیلومتری شازند و 40 کیلومتری اراک در بخش مرکزی این شازند واقع شده که در تپه جوار آن اسکلت هفت هزار و 500 ساله ای توسط باستان شناسان کشف شد و در موزه چهارفصل اراک نگهداری می شود و این اثر کشف شده نشان از قدمت دیرین این دیار در زیست پیشینیان ایران زمین دارد.
با توجه به اقدامات مثبت و مفیدی که در سال های اخیر برای توسعه اقامتگاه های بوم گردی در ایران رخ داده این خطه پذیرای مسافرانی است که دوستدار طبیعت بکر و تاریخچه رازناک و جذاب هستند.
روستای سرسختی علیا روستای هدف گردشگری استان مرکزی است که علاوه بر وجود خانه های پلکانی و تاریخی از ظرفیت طبیعی و بسیار جذابی برخوردار است.
تمهیدات لازم برای ساخت موزه آثار باستانی اندیشیده شده و در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیریت ارشد استان و فرمانداری شازند نیز حمایت های لازم را انجام می دهد.
این روستای زیبا علاوه بر ظرفیت های گردشگری طبیعی و تاریخی قطب چرم کشور است.
سرسختی علیا در چهار کیلومتری شهر مذهبی - زیارتی آستانه علوی قرار گرفته و یکی از روستاهای آباد و خوش آب و هوای این منطقه در تمام فصول است.
شغل اهالی سرسختی کشاورزی، باغداری و دامداری است و جمعیت روستای سرسختی به صورت فصلی تغییر می کند اما به طور کل در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 که توسط مرکز آمار ایران انجام شده، 278 خانوار در این روستا سکونت دارند.
با توجه به اینکه روستای سرسختی علیا در منطقه کوهستانی واقع شده تنوع جانوری بسیاری نیز دارد و پستانداران این منطقه شامل کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، گرگ، روباه و شغال است.
زبان مردم روستا فارسی و فرهنگ و گویش آنها متاثر از فرهنگ و گویش استان لرستان است و از این لحاظ که روستای سرسختی در بلندی واقع شده و اطراف آن را کوه‌های مرتفعی پوشانده از همین ‌رو آب و هوای آن در اکثر ایام سال معتدل رو به سرد است.
وجود ذخیره گاه چنگلی بلوط از جاذبه های سرسختی علیا شازند است که دارای چشم اندازی کم نظیر است و بر روی تپه سرخ در جوار روستای سرسختی قرار گرفته و اکنون به عنوان تنها ذخیره گاه جنگلی بلوط استان مرکزی تحت حفاظت منابع طبیعی قرار دارد.
مجموعه تپه تاریخی، آسیاب ها، جنگل های بلوط، چشمه های جوشان، رسوم و باورهای منطقه شرایط مطلوبی را برای بوم گردان فراهم می کند.
پناهگاه حیات وحش راسوند نیز منطقه کوهستانی است که در جنوب شهر شازند قرار دارد و با مساحت 10 هزار و 617 هکتار دارای کمربندهای ارتفاعی متفاوت است و 52 گونه گیاهی بومی، 13 گونه از پستانداران و 56 گونه از پرندگان کشور در این منطقه زیست می کنند.
کوه لجور از دیگر جاذبه های طبیعی شازند است که در جنوب غرب شهرستان اراک و در مجاورت روستای اسکان قرار گرفته و ارتفاع قله آن در حدود 2 هزار و 800 متر و دیواره ای با ارتفاع تقریبی 350 متر دارد که به سومین دیواره ایران شهرت یافته است.
لجور به معنی لجوج یا ستیزنده است و این واژه به خاطر مسیرهای سخت گذر و اغلب دشوار این کوه است.
سنگ های این کوه بیشتر از جنس سنگ خارا بوده به طوریکه مسیر صعود قله این کوه را با دشواری همراه می سازد. این کوه سابقه زیادی در جذب کوهنوردان و صخره نوردان دارد.
کوه شهباز نیز با ارتفاع سه هزار و 388 متر از جمله مرتفع ترین قلل استان مرکزی است که در نزدیکی قله آن یک محل صاف به نام برف حاج آقارضا قرار دارد که برف آن در سال های پر برف تا نیمه تابستان به علت در سایه بودن باقی می ماند و محل اطراق چند روزه کوهنوردان و محلی هاست. سراب پنجه علی از دیگر جاذبه های طبیعی شهرستان شازند است، این سراب در زمره سرچشمه های قره چای محسوب می شود و به علت نزدیکی به جاده اصلی اراک - بروجرد جزو تفرجگاه های منطقه است.
در دل و پای کوه های شهرستان شازند بیشترین چشمه ها و سراب های استان مرکزی وجود دارد که شماری از آن ها دایمی و برخی فصلی هستند، از این میان چشمه و سراب های عمارت، بلاغ حک، عباس آباد، اسکان و پنجعلی از مهم ترین سراب های واقع در این شهرستان هستند.
سراب عباس آباد و چشمه عمارت از مهمترین جلوه های طبیعت گردی این منطقه است که اکنون با امکانات تفریحی و گرشگری در اطراف آن پذیرای مسافران زیادی است.
چشمه روستای عمارت، در جنوب شرقی دشت شازند در دامنه کوه برآفتاب و کوه رازان در داخل روستای عمارت واقع شده است که راه دسترسی به آن از روستای قدمگاه است و در 22کیلومتری شازند واقع شده است.
میزان آبدهی این چشمه در سال های مختلف با توجه به حجم بارندگی متغیر است اما به طور متوسط میزان آبدهی آن نزدیک به 800 لیتر در ثانیه برآورد شده است.
چشمه عمارت شازند از سرچشمه های رودخانه شراء است که خود شاخه اصلی رودخانه قره چای به حساب می آید و در اطراف آن کوه هایی از جنس آهک اربیتولن دار قرار گرفته که برف گیراست و چشمه عمارت در پای این کوه ها به صورت دریاچه ای هویدا گشته است و به طرف شمال جریان دارد.
این چشمه در کنار روستای عمارت واقع شده و مسجد باب الحوائج روستای عمارت بر روی یکی از چشمه های این دریاچه ساخته شده و وجود چشمه در صحن مسجد زیبایی و جلوه خاصی به سرچشمه عمارت داده است.
سرچشمه عباس آباد نیز در شرق شهر شازند در دامنه شمالی رشته کوه راسوند و در جنوب دشت شازند واقع شده است که میزان آبدهی آن به طور متوسط حدود 250 تا 300 لیتر در ثانیه است.
ارتفاع این چشمه از سطح دریا یکهزار و 900 متر است و از آب آن روستاهای عباس آباد، اکبرآباد و قسمتی از شازند برای کشاورزی و آشامیدن بهره مند می شوند.
چشمه بلاغ حک نیز در هفت کیلومتری شمال غرب شازند در دامنه جنوبی کوه راسبند در کنار کوه بلاغ واقع شده و از مکان های اسطوره ای ایران است و داستان کیخسرو و غار کیخسرو را به این چشمه ربط داده اند و نقل می شود که کیخسرو قبل از اینکه به غار پناه ببرد خود را در این چشمه شستشو داده و سپس به غار پناه برده است.
چشمه اسکان در فاصله 19 کیلومتری شمال غرب شهر شازند در دامنه کوه لجور نیز در نزدیکی روستای اسکان واقع شده است.
این چشمه با فاصله کمی در سمت شمال جاده اراک - بروجرد بین کوه لجور و رودخانه شرا قرار دارد و طبیعت چشم نوازی در اطراف آن وجود دارد.
چشمه اسکان در پای کوه زیبای لجور و در کنار رودخانه سرسبز و پر آب شراء یکی از مکان های گردشگری است که آخر هفته مردم استان مرکزی و استان لرستان در فصول بهار و پایان تابستان از زیبایی آن بهره می برند.
چشمه عنبرته نیز در جنوب شرق دشت شازند در دامنه شمالی کوه چال خاتون و در کنار روستای عنبرته واقع شده است که فاصله کمی را با چشمه بزرگ عمارت دارد و دسترسی به آن از طریق جاده ای که از قدمگاه به طرف بازنه و از بازنه و عنبرته است.
از آب این چشمه اهالی عنبرته برای کشاورزی و آشامیدن استفاده می کنند و این چشمه نیز در میان مزارع و مراتع زیبا و سرسبزی واقع شده است.
در گردنه قاقان شهرستان شازند نیز منطقه مصفایی است که به تکه ای از بهشت شهرت دارد و چندین چشمه پرآب در آنجا روان است که مهمترین آن چشمه قاقان است و در ارتفاع 2 هزار و 150 متری از سطح دریا قرار گرفته است.
چشمه پنجه علی در شمال غرب شازند و در مسیر جاده اصلی اراک – بروجرد واقع شده است که در دامنه کوه پنجه علی و نزدیکی کوه قازک قرار دارد.
این چشمه از مکان های زیبا و دیدنی شهرستان شازند و استان مرکزی به شمار می رود و دسترسی به این چشمه از راه اصلی اراک – بروجرد امکان پذیر است.
در کنار این چشمه بنایی زیبا و در مظهر آن استخری زیبا ساخته شده است و این منبع آبی بر خلاف سایر چشمه های پر آب شهرستان شازند عمومی نیست و برای بازدید از آن اخذ مجوز از آموزش و پرورش شهرستان شازند نیاز است.
چشمه دو خواهران در شرق دشت آستانه در دامنه جنوب غربی رشته کوه راسوند قرار دارد که دسترسی به آن از طریق جاده شازند – نور آباد امکان پذیر است و این چشمه در بالای روستای دو خواهران قرار دارد و برای عامه مردم و اهالی روستای دو خواهران، این چشمه جنبه تقدیس و زیارتی دارد.
در مسیر این چشمه تا روستای دو خواهران درختان کهنسالی چون گردو، صنوبر و بید مجنون وجود دارد که منظره زیبایی را ایجاد کرده است.
در این چشمه 2 تونل به صورت غار وجود دارد که از یک تونل آب چشمه بیرون می زند و ارتفاع آن نزدیک به 2 متر و عمق آن حدود هشت متر است و در بالای آن تونل دیگری وجود دارد که بیش از 10 متر عمق دارد و این 2 تونل معروف به غار دو خواهران است که طبق اعتقاد اهالی روستای دو خواهران، دو خواهران از نوادگان امام علی (ع) در داخل این غار غایب و مخفی شده اند.
علاوه بر چشمه سارها و سراب ها، آبشار سماق لی یکی از منظره های دیدنی و جذاب شهرستان شازند است که پس از عبور از آستانه و هندودر و رسیدن به روستای مالمیر دره سماق لی مشاهده می شود.
این آبشار زیبا با قرار گرفتن در دره ای از بوته های سماق پوشیده شده که در اواسط دره از شیارهای سنگی تنگه جاری قابل رویت است.
آبشار گز صاف سربند از دیگر مناظر طبیعی این منطقه است در 46 کیلومتری شهرستان شازنذ واقع شده و در ادامه جاده سد کمال صالح قرار دارد و به یکی از آبشارهای فصلی تبدیل شده و در فصول پر بارش سال یکی از زیباترین نقاط دیدنی است.
آبشار مزرعه نیز در جاده اراک، سه راهی خنداب واقع شده است که با قرار گرفتن میان 2 دره، منظره ای زیبا ایجاد کرده است.
پیست اسکی پاکل از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است که در گردنه روستای پاکل واقع در جنوب شهر شازند واقع شده است.
این پیست از شازند 20 کیلومتر و از اراک 55 کیلومتر فاصله دارد و ارتفاع پیست حدود یکهزار و 200 متر و طول آن پنج کیلومتر است و در فصول بهار و زمستان مورد توجه ورزشکاران و طبیعت گردان است.
قله راسوند منطقه ای کوهستانی با ارتفاع سه هزار و 222 متر در جنوب شازند و در فاصله 32 کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد که در قسمت شمال غربی آن با جبهه جنوب شرقی شیب تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و در این جبهه مسافت طولانی تری را باید پیمود که جزو نقاط برف گیر استان مرکزی نیز است.
برای صعود به قله راسوند از روستای حصار شروع و پس از طی مسافتی در نزدیکی انتهای دره منتهی به آبادی به سمت راست متمایل شده و تا قله اصلی پیش می رود.
سد هندودر نیز در جاده شازند، آستانه و هندودر قرار دارد، حوضچه آب ذخیره شده در پشت آن در فصول بهار و زمستان 25 کیلومتر مربع است و این سد برای افزایش ذخایر آب های زیرزمینی منطقه و پرورش ماهی قزل آلا کاربرد دارد و از مکان های مطرح برای ماهی گیری به حساب می آید.
سد مخزنی کمال صالح شازنذ هم در محل تلاقی رودخانه های تیره و قلعه نو در فاصله 46 کیلومتری جنوب شازند و 74 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است.
روستای لنجرود از جمله روستاهای پر قدمت در 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان شازند و در میان پهندشت بسیار سرسبز و خرمی قرار گرفته که یکی از روستاهای دیدنی جالب توجه استان مرکزی به حساب می آید.
رودخانه کوچک بصری از میان این روستا عبور می کند و تپه های تاریخی و باستانی چندی به اسامی برمک و 2 سر کوه در اطراف آن به چشم می خورند.
وجود این روستا بر سر راه ارتباطی میان شازند با منطقه مسکونی استان مجاور یعنی استان همدان و شهرستان ملایر باعث ساخت و ساز انواع و اقسام برج های دفاعی بر سر راه ارتباطی به این روستا گردیده که هم اکنون بقایای بسیاری از آن ها در راه بصری به لنجرود به خوبی دیده می شود.
از جمله دیدنی های این روستا و مناطق اطراف آن باید از خاک سفید، غار 2 سر چشمه برفی یا یخی در کوه آلاداغ و قنات آسیا برک و سرچشمه های نشانگر و آسیاب صادقی نام برد.
روستای سرسختی منطقه تاریخی وباستانی است که در 15 کیلومتری جنوب شهر شازند در فاصله ای نزدیک از قلعه عضدیه در پهن دشتی بسیار وسیع و سرسبز با آب و هوایی معتدل و رو به سردسیر واقع شده است.
امامزاده سهل بن علی در شهر آستانه که در قدیم به نام کرج ابودلف نامیده می شد از جمله سکونت گاه های باستانی شهرستان شازند و جاذبه های فرهنگی و مذهبی این شهر است. این شهر پس از اسلام مورد اقبال خلفا و اولاد ائمه اطهار (ع) قرار گرفت و به همین دلیل در معادلات سیاسی منطقه ای نقش موثری داشت و در قبض و بسط سیاسی دچار آسیب های ناگهانی شد.
پس از هجرت تعدادی از اولاد ائمه معصوم (ع) به این منطقه و شهادت آن بزرگواران به دست دشمنان اهل بیت (ع) به نام آستانه شهرت یافت و به شدت مورد توجه مسلمانان به خصوص شیعیان قرار گرفت.
گنبد این امامزاده از نوع دو پوش بوده و از سطح زمین 20 متر ارتفاع دارد. تمام سطوح آن با کاشی های معرق تزیین شده و قدمت آن به دوره صفوی می رسد.
پل دوآب، جاذبه گردگشری شهرستان شازند است که در جاده ارتباطی اراک - بروجرد، بر روی رودخانه قره چای قرار گرفته است و نوع معماری آن به صورت آجری قوس دار بوده و دارای چندین چشمه است و مصالح به کار رفته در آن سنگ، ملات، آهک و ساروج است و در دوره قاجار ساخته شده است.
حمام حاج ربیع از دیگر آثار تاریخی است که در شهر آستانه شهرستان شازند و در جنوب غرب میدان سپاه واقع شده و مشتمل بر سر بینه، گرمخانه، میان در، خزینه و تون است.
سربینه حمام دارای قاعده ای چهار ضلعی و بخش میانی با قاعده هشت ضلعی و سکوهای پیرامون آن تشکیل شده است و قذمت این حمام به دوره قاجار برمی گردد.
خانه خاندان اشتری نیز در روستای تواندشت علیا در بخش سربند قرار دارد و تاریخ بنای آن شاید به 150 سال برسد، داخل اتاق های این خانه نقاشی های زیبایی از بناهای شهر اصفهان وجود دارد که نشانگر آن است که اتاق ها توسط نقاشان چیره دست اصفهانی نقاشی شده است.
کلیسای هاکوپ نیز از دیگر آثار تاریخی شهرستان شازند است که این کلیسا در سال 1718 میلادی ایجاد و در سال 1983 بخشی از ساختمان های تاریخی محراب تجدید بنا شده است. به دلیل مهاجرت ارامنه از شازند به حالت نیمه تعطیل در آمده و در چند روز خاص در آن باز است و بنای اولیه آن مربوط به دوره قاجار است.
امامزاده هبه الله (ع) از دیگر جاذبه های فرهنگی و مذهبی این شهرستان است که در روستای تکیه شازند واقع شده است، وی از نوادگان امام سجاد (ع) است.
این زیارتگاه در دامنه کوهی واقع شده است و آب بسیار سردی از زیر ساختمان آن از دل کوه بیرون می آید و بنای اولیه آن متعلق به دوره قاجاراست.
آیت الله علی بن کربلایی غلام، آیت الله اسماعیل هفته ای، آیت الله سید محمد هفته ای ، آیت الله حاج شیخ عباس ادریسی، آیت الله قاضی، ملاحبیب الله عبدی، حاج ملا محمد کزازی، ابوبکر محمدبن الحسن الحاسب کرجی (ملقب به فخرالدین)، استاد کریم خوش الحان، میرزا محمد قاضی بازنه ای و دکتر موسی اکرمی از مهمترین مشاهیر و مفاخر شهرستان شازند است.
دستبافت های سنتی (قالی بافی و گلیم بافی)، رودوزی های سنتی، آثار چوبی و منبت، کنده کاری روی چوب، معرق کاری، سفالگری، پیکره تراشی، خراطی و گیوه بافی مهمترین صنایع دستی شهرستان شازند است.
پالایشگاه امام خمینی (ره)، نیروگاه حرارتی و پتروشیمی از مهم ترین صنایع شهرستان شازند است و سوغات این شهرستان انگور، کشمش، سنجد و گردو است.
اقتصاد اهالی منطقه شازند بر پایه کشاورزی است و مردم این دیار به زبان فارسی با لهجه نزدیک به لری و ترکی تکلم می کنند.
فرماندار شهرستان شازند در گفت و گو با ایرنا گفت: این شهرستان یکی از بهترین شرایط آب و هوایی در کشور و استان مرکزی را دارد و بیش از هفت سراب و سرچشمه مشهور در این نقطه وجود دارد.
«مصطفی عرب» افزود: شهرستان شازند ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد و علاوه بر سراب ها و چشمه ها، بلندترین قله استان مرکزی به نام شهباز در این منطقه است که هر ساله تعداد زیادی از کوه نوردان کشوری و بین المللی به این قله صعود می کنند.
وی بیان کرد: تعداد زیادی بقاع متبرکه در شهرستان شارند وجود دارد که امامزاده سهل بن علی (ع) آستانه معروفترین آنها است و در هر هفته سیل زیادی از مردم استان مرکزی و سایر استان ها برای زیارت به این مکان مشرف می شوند.
فرماندار شازند ادامه داد: بلندترین نقطه راه آهن ایران در شازند قرار گرفته و خطوط ریلی این شهرستان، راه های دسترسی آسان و موقعیت جغرافیایی آن ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در شازند است.
عرب تصریح کرد: وجود پیست اسکی پاکل یکی از ظرفیت های کم نظیر در شهرستان شازند است که با جذب سرمایه گذار در این مکان می توان تا اواخر بهار از این پیست استفاده کرد و این مکان قابلیت اجرای تله کابین را نیز داراست.
وی عنوان کرد: سدهای زیادی در شهرستان شازند وجود دارد که مهمترین و معروفترین آنها سد کمال صالح و هندودر است که فضا و طبیعتی زیبا برای حضور گردشگران دارد.
فرماندار شازند اضافه کرد: توسعه بوم گردی در شهرستان شازند در دستور کار قرار دارد و تاکنون چهار خانه بوم گردی در روستاهای این شهرستان ایجاد شده و سه خانه نیز در دست اقدام است.
عرب بیان کرد: تسهیلات ویژه ای در بخش بوم گردی برای بهسازی و بازسازی منازل روستایی قدیمی داده می شود و اجرای این طرح علاوه بر توسعه گردشگری در افزایش اشتغال نیز نقش موثری دارد.
وی گفت: اختلاف هایی در زمینه مدیریت سراب های شهرستان شازند بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد که برای حل این مشکلات باید مدیریت آن ها به دهیاری ها و مردم واگذار شود.
فرماندار اراک افزود: برای نخستین بار 2 بازارچه صنایع دستی دایمی پارسال در شازند و مهاجران با بیش از 20 غرفه در راستای حمایت از فعالان این صنعت ایجاد شد که امید است برای حل مشکلات بازار صنایع دستی دستگاه های اجرایی حمایت های لازم را داشته باشند.
عرب اظهار داشت: شهرستان شازند از هتل مناسب برای جذب توریست های بین المللی و کشوری برخوردار نیست که امید است با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی این مهم نیز محقق شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان شازند برای نوروز امسال از اواخر بهمن ماه سال گذشته تشکیل و اقدام های لازم برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی اندیشیده شد.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در 33 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از 120 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
گزارش از معصومه صفری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.