«محمد فارسیجانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعویض شبکه فرسوده در برخی از روستاها از جمله داین و قاسم آباد به میزان یکهزار و 100 متر با همکاری خیران و خود یاری روستاییان به منظور جلوگیری از هدر رفت آب بخشی از این اقدامات بوده است.
وی اظهار داشت: تاثیر خشکسالی بر وضعیت کمی و کیفی آب آشامیدنی در روستاهای شهرستان اراک از دغدغه های مهم است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اراک گفت: کمبود آب در روستاهای گاوخانه، مرزیجران، سوارآباد و کلاغ نشین در سال جاری اتفاق افتاد که برای تامین آب آشامیدنی در این روستاها حفر و تجهیز چاه انجام و مشکل مدیریت شد.
فارسیجانی افزود: 10 هزارمتر بازسازی، توسعه شبکه و خط انتقال آب در روستاهای مرزیجران، گاوخانه، انجیرک، سوارآباد، گلشن آباد، امان آباد، جیریا، بهادرستان هزاوه و ده نمک انجام شده است.
وی اظهار داشت: مخازن ذخیره آب روستاهای خشدون، ابیک آباد، کمال آباد و وزیرآباد که مجهز به مخازن هوایی و فرسوده بودند که با استفاده از فناوری جدید لاینری تعمیر اساسی شدند.
40 کیلومتر توسعه شبکه، 91 کیلومتر اصلاح شبکه و 72 کیلومتر خط انتقال آب روستایی در سال جاری در قالب 224 طرح توسط آبفا روستایی استان انجام شده است.
6 هزار و 842 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی در بعد از انقلاب اسلامی در استان ایجاد شده است که قبل از انقلاب این خطوط 57 کیلومتر بود.
88 درصد از 330 هزار جمعیت روستایی استان مرکزی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.