به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا طباطبایی روز شنبه درجلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان برگزار شد، گفت: پرونده های زیادی در حوزه تسهیلات اشتغالزایی تکمیل و به بانک ها ارسال شده اما به خاطر ناتوانی متقاضی در تامین وثیقه، این پرونده ها در بانک ها مانده است.
وی افزود: درست است که بانک باید وثیقه لازم را اخذ نماید و در این حوزه برابر مقررات عمل می کنند اما لازم است در دریافت وثیقه حداقل برای مشاغل خرد و متوسط که مبالغ وام اعطایی کمتر از 500 میلیون است، سخت گیری نکنند.
طباطبایی با مهم دانستن شرایط کشور و اینکه دشمنان با تحلیل توهم آمیز خود که فشار اقتصادی را زمینه ساز فروپاشی انقلاب می دانند، اضافه کرد: تنها راه مقابله با این حربه دشمنان خدمت به مردم با استفاده از همه ظرفیت های موجود است که مسیر بایستی توسط ادارات و نهادها و مدیران آن تسهیل شود.
وی، راه اندازی میز خدمت در ادارات و نهادها را ضروری دانست و تصریح کرد: تکریم مردم و اینکه خدمت بدون منت به آنان، کمترین وظیفه و فلسفه وجودی ادارات و نهادها است، باید مورد توجه جدی مدیران و کارکنان قرار گیرد.
فرماندار مینودشت، توجه به ایجاد اشتغال بویژه درحوزه گردشگری روستایی با راه اندازی طرح های بوم گردی و حمایت از طرح های سرمایه گذاری در این بخش توسط بخشداران و دهیاران را مهم دانست و گفت: در این شهرستان دهها روستا با ظرفیت بوم گردی داریم که باید از آن استفاده شود.
طباطبایی، صرفه جویی در مصرف برق، آب و بودجه جاری، پیگیری مسائل عمرانی و ارتباط بیشتر با رسانه ها را از دیگر درخواست های خود از مدیران ادارات و نهادهای این شهرستان اعلام کرد و افزود: نقش رسانه ها در امیدبخشی و ایجاد شور و نشاط در بین مردم مهم است و مدیران باید از این ظرفیت در ارائه خدمات دولت به مردم استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان نیز در این جلسه از رشد سه برابری مصرف برق مشترکان این شرکت در تابستان ها نسبت به زمستان خبر داد و گفت: مصرف برق این استان درفصل تابستان به یک هزار و 200 مگاوات می رسد که تنها با مدیریت مصرف بویژه در استفاده از وسایل سرمایشی می توان از خاموشی ها جلوگیری کرد.
علی اکبر نصیری افزود: راه اندازی تاسیسات برق که هزینه های زیادی دارد، برای تامین برق مورد نیاز مشترکان آن هم برای دو ماه از سال، منطقی نیست و تنها بایستی با مدیریت مصرف از وضعیت موجود عبور کرد.
وی با اشاره به خشکسالی ها و کاهش بارندگی درسال آبی جاری و با بیان اینکه 10 هزار مگاوات تولید برق کشور از محل نیروگاه های آبی تامین می شود، گفت: امسال تولید برق از این بخش نصف شده که لازمه آن توجه به مدیریت مصرف است.
نصیری، سرویس مستمر وسایل سرمایشی و قراردادن درجه سرمایشی آن روی عدد 24 تا 26 را در کاهش 20 درصدی مصرف برق موثر دانست و اضافه کرد: ادارات، نهادها، بانک ها و صنایع تولیدی نیز با یک ساعت خاموش کردن وسایل سرمایشی می توانند به تامین برق مشترکان خانگی کمک کنند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیر جهادکشاورزی مینودشت نیز گزارشی از برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا ارائه داد و مدیر امور آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هم میانگین برخوداری روستاییان از آب شرب سالم را 70 درصد اعلام کرد و گفت: برای آبرسانی کامل به روستاهای مینودشت بویژه تکمیل چهار مجتمع آبرسانی آن به 131 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان مینودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.