علی اصغر دهقانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : مبزان هدر رفت آب با اصلاح 30 کیلومتر شبکه آبرسانی در روستاهای منطقه 25 درصد کاهش یافته است.
وی اظهارداشت : با هدف بهینه سازی شبکه آب روستایی 600 فقره انشعاب در روستاهای مصر، اردیب، هفتومان و عروسان گلستان واگذار و 500 کنتور روستاها تعویض شده است.
وی با بیان این که اکنون 17 روستای شهرستان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می شود، خاطرنشان شد : توزیع آب در روستاهای بخش مرکزی خور و بیابانک برای هر خانوار 70 تا 100 لیتر است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خور و بیابانک ادامه داد : آبرسانی برای روستاهای کم جمعیت که دارای منبع ذخیره هستند یک بار و برای روستاهای پر جمعیت سه بار در هفته انجام می شود.
به گفته وی سال گذشته از مچموع 20 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاها حدود 50 درصد آن تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد : با این اعتبارات پنج طرح آبرسانی شامل اصلاح شبکه روستاهای عروسان گلستان و هفتومان، مخزن 80 متر مکعبی روستای حسین آباد و هفتومان و فاضلاب روستای چاه ملک و حصار کشی مخزن روستای بیاضه اجرا شد که بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خور و بیابانک با اشاره به خطوط انتقال فاضلاب در روستاهای چاهملک و گرمه افزود: از مجموع 32 کیلومتر خط انتقال 18 کیلومتر در چاهملک و 12 کیلومتر در روستای گرمه اجرا شده است.
وی بیان کرد : در روستای اردیب با 13 میلیارد ریال اعتبار حدود 14 کیلومتر شبکه توزیع تعویض و با اصلاح این شبکه حدود 30 درصد از هدررفت آب جلوگیری شد.
وی تصریح کرد : 17 روستای زیر پوشش شهرستان دارای مخازن ذخیره آب با حجم 100 تا 300 متر مکعب هستند و امسال سه مخزن برای روستاهای گرمه، مهرجان و ابراهیم آباد در نظر گرفته می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خور و بیابانک با اشاره به احداث مجتمع آب 10 روستا افزود: با توجه به کاهش منابع آب زیر زمینی در روستاهای جنوبی شهرستان اجرای این طرح ضروری به نظر می رسد چرا که با این روش بخش قابل توجهی از مشکل آب مصرفی در روستاها حل خواهد شد.
دهقانی با بیان این که 17 روستای خور و بیابانک بالای 20 خانوار هستند ، گفت: این روستاها بیش از سه هزار و 500 نفر جمعیت دارد .
وی با اشاره به خشکسالی 10 سال اخیر در این شهرستان، صرفه جویی در مصرف آب را خواستار شد و افزود : باید با توجه به کمبود بارندگی و خشکسالی های پیاپی باید مانع هدررفت آب شویم چرا که منابع آبی رو به کاهش است.
دهقانی کلرسنجی مخازن توزیع آب روستاها را در جهت سلامت روستاییان مهم برشمرد و گفت: این کار روزانه 2 بار از سوی بهورز خانه بهداشت و آبدار شرکت انجام می شود.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
9860/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.