«محمدرضا خالقی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی تا پیش از تخصیص اعتبارات بخش دولتی و خصوصی حدود 200 میلیارد ریال بود که 40 میلیارد ریال این منابع مالی از محل اعتبارات بخش دولتی و 50 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به این صندوق اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: با تخصیص این حجم سرمایه ای توسط بخش دولتی به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی سهم دولت در این صندوق به 47 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: این افزایش سرمایه در راستای تکمیل زنجیره تولید با هدف افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان، اجرای کشاورزی قراردادی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان انجام شده است.
خالقی خاطرنشان کرد: بازار فروش برای محصولات کشاورزان استان مرکزی در کشاورزی قراردادی از ابتدای آغاز کشت فراهم شده و برای خریداران نیز محصول مورد نیاز آنان تضمین می شود.
وی پیش بینی کرد: 50 میلیارد ریال تا تیرماه سال آینده به سرمایه های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی افزوده می شود.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده است منابع مالی حاصل از محل فروش اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان به این صندوق اختصاص یابد.
خالقی گفت: بخش خصوصی آمادگی دارد به میزان اختصاص اعتبارت بخش دولتی به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی توسط بخش خصوصی منابع تامین کند.
وی یادآور شد: افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی از سوم بهمن ماه توسط بخش خصوصی واریز و با موافقت شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به سازمان خصوصی سازی ارسال شده و با گذشت حدود 2 هفته تاکنون جوابیه ای به این صندق ارسال نشده است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به پایان سال و نیاز تولیدکنندگان بخش کشاورزی به سرمایه در گردش، می طلبد که جوابیه سازمان خصوصی سازی برای تسهیل در ارایه خدمت به تولیدکنندگان استان به این صندوق ارسال شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.