به گزارش ایرنا محمد حیدری روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از هفت طرح کشاورزی در شهرک صنعتی شماره 2 دزفول افزود: مسئولان تلاش بیشتری در راستای محرومیت زدایی از منطقه داشته باشند.
وی تسهیل امور برای جذب سرمایه گذار را ضروری دانست و گفت: دولت در شرایط کنونی که اعتباری برای اجرای طرح ها ندارد هم باید وضعیت بین المللی را مدیریت کند و هم اجازه ندهد در وضعیت اشتغالزایی کشور خللی وارد شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: مسئولان در چنین شرایطی باید خدمتگزار مردم باشند و زمینه را به گونه ای فراهم کنند که سرمایه گذار در پرتو کرامت و عزت نفس به فعالیت بپردازد و در پیچ و خم مسایل اداری گم نشود.
وی جذب گردشگر را از وظایف مسئولان دانست و اظهار داشت: برندسازی در جهان کنونی یک امر راهبردی در تولید صنعتی و غیرصنعتی است و تولیدات فاقد برند خوب نمی توانند فروش خوبی داشته باشند.
حیدری افزود: هنوز با مفاهیم بازاریابی، بازارسازی و برآورده کردن نیاز بازار آشنا نشده ایم و تولید همواره بصورت سنتی انجام می شود در حالی که باید براساس مدل علمی و مطابق نیاز بازار باشد.
وی گفت: حدود 130 نوع محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود که باید چند محصول آن در سطح کشور معرفی شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: باید سهم محصولات تولید دزفول در بازار کشور مشخص شود که همه این موارد تابع مدیریت درست و محاسبات علمی است.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز در این آیین بی بازاری و صنایع تبدیلی را مهمترین ضعف کشاورزی این شهرستان دانست و اظهار داشت: شهرستان دزفول تولیدات کشاورزی فراوانی دارد ولی نداشتن بازار هدف و صنایع تبدیلی و فرآوری مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.
احمد زارعی افزود: فعالیت های بسیار گسترده ای در 40 سال گذشته با همت بخش خصوصی و حمایت مسئولان در بخش کشاورزی دزفول انجام شده که قابل تقدیر است.
وی گفت: اوایل انقلاب کل تولید مرغ در شهرستان دزفول کمتر از 150 تن بود که اکنون این تولیدات به 27 هزار تن معادل 2 برابر نیاز شهرستان رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول به فعالیت 30 گلخانه هیدروپونیک مدرن در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سالانه حدود 80 میلیون شاخه گل و 6 هزار تن قارچ خوراکی در دزفول تولید می شود.
مجید نجفی مدیر شهرک های صنعتی دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه چهار شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی در دزفول فعال است، گفت: 150 واحد صنعتی فعال در دزفول وجود دارد که باید به مشکلات آنها توجه کرد.
به گزارش ایرنا هفت طرح جهاد کشاورزی روز چهارشنبه با صرف 150 میلیارد ریال به همت بخش خصوصی و همکاری دولت بهره برداری شد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.