حامد قربانی روز شنبه به مناسبت روز جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مدیریت جهاد کشاورزی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان تسهیلات 34 میلیارد و 860 میلیون ریال در بخش اشتغال روستایی و 11 میلیارد و 300 میلیون ریال در زمینه مشاغل خانگی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: این تسهیلات در قالب 90 طرح به متقاضیان پرداخت شده و زمینه اشتغال 600 نفر را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی گناباد با وجود استعدادهای بسیار و بیش از 600 رشته قنات با مشکلات مهم از جمله خرده مالکی و هدر رفت آب مواجه است، گفت: دولت تدبیر و امید و جهاد کشاورزی تلاش می کند با کشت های یکنواخت و پایدار از اتلاف این سرمایه خدادادی جلوگیری کند و باید با یک فرهنگ و الگوی سازی مناسبت به این مساله توجه داشت.
وی افزود: گناباد از مناطق مستعد استان خراسان رضوی در تولید محصولات کشاورزی به خصوص پسته و زعفران و گیاهان دارویی محسوب می شود و ثبت نظام زعفران گناباد مبتنی بر قنات در فهرست آثار جهانی سازمان خواروبار سازمان ملل متحد (فائو)، نقش مهمی در معرفی زعفران با محوریت این شهرستان در سطح بین المللی دارد.
قربانی گفت: گناباد با تولید 2 هزار و 206 تن تخم مرغ، 63 هزار و 500 تن شیر، 2 هزار و 159 تن گوشت قرمز و 13 هزار و 216 تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
چهاردهم دی ماه روز جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
34 هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با 20 هزار هکتار کشتزار آبی، 1700 هکتار دیمزار و 500 هزار راس دام سالانه 87 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
شهرستان حدود 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.