مهدی غیب الهی روز چهارشنبه در گفت ‌وگو با ایرنا با بیان اینکه گیاهان دارویی زود بازده‌ترین محصول کشاورزی هستند از زعفران ، به ‌لیمو، نعناع ، وفا ، شیرین بیان ، شوید ، زیرِه ، شنبلیله ، مرزنگوش و بادرنجوبه از جمله این گیاهان یاد کرد.
وی اظهار کرد: کاشت و توسعه گیاهان دارویی علاوه بر صرف جویی در مصرف آب به ‌طور متوسط در هر هکتار برای کشاورزان 92 میلیون ریال درآمد زایی دارد.
غیب الهی بیان کرد: برای تولید گیاهان دارویی 200 تا 500 میلیون ریال وام با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود.
به گفته وی گیاهان دارویی، حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارد و جزو گیاهان کم آبخواه به‌حساب می‌آید و می‌تواند به منابع آبی منطقه کمک کند و هم منبع درآمد بهتر و مطمئن‌تری برای کشاورزان باشد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول علاوه بر آموزش کشاورزان، معرفی گونه‌های مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه توسط کارشناسان در برنامه‌های کاری جهاد کشاورزی قرار دارد.
وی ادامه داد: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی با توجه به تبعات خشکسالی و کم‌ آبی و افت سطح آب ‌های زیر زمینی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصول گلخانه‌ای دارد.
بخش کشاورزی ابرکوه ، بیش از 35 درصد اشتغال را به خود اختصاص داد ، و در تولید برخی محصول مقام نخست و دوم را در استان یزد دارد.
آب مورد نیاز 15 هزار هکتار سطح زیر کشت این شهرستان از 648 حلقه چاه کشاورزی و 11رشته قنات تأمین می شود که با مصرف این میزان آب 190 هزار و 200تن محصول زراعی ، باغی در این شهرستان تولید می‌شود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.