«رضا مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه از شمال غرب و غرب به کشور است که بر اساس آخرین خروجی الگوی فعالیت بارشی این سامانه، نواحی جنوب غرب و غرب استان مرکزی از عصر جمعه از این بارش ها متاثر می شود.
وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا بامداد روز شنبه در این استان تداوم خواهد داشت.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وضعیت هوای این استان تا اواخر وقت امروز (پنجشنبه) به صورت قسمتی ابری تا ابری همراه با غبار محلی، در روز جمعه به صورت نیمه ابری تا ابری و از ساعات بعدازظهر به تدریج همراه با بارش باران (در ارتفاعات احتمال بارش برف)، در روز شنبه نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش باران و برف و وزش باد و در روز یکشنبه کمی ابری گاهی افزایش ابر و با احتمال رگبار پراکنده برف و باران و وزش باد پیش بینی شده است.
وی گفت: موج اول فعالیت این سامانه از اواخر وقت شنبه از استان عبور می کند اما موج دوم آن تا روز چهارشنبه در برخی از مناطق کشور (به ویژه نیمه جنوبی) کشور فعال است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: تاثیر موج دوم ناپایداری ها در استان به صورت رگبار برف و باران در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی شده است.
مرادی تصریح کرد: زرندیه با بیشینه دمای 12 و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای هشت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
228 و 2 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.