قدرت الله کریمی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و نفوذ موج بارشی به نسبت فعال از اواخر روز چهارشنبه به کشور و استان مرکزی نشان می دهند این سامانه از امروز تا روز یکشنبه موجب ناپایداری هوا در این استان می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس آسمان استان مرکزی از چهارشنبه تا ششم فروردین ماه نیمه ابری تا ابری همراه با باراش باران، بارش برف در ارتفاعات و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان مرکزی خاطر نشان کرد: از دوشنبه هفتم فروردین ماه از میزان این بارش ها کاسته و در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه آسمان این استان نیمه ابری تا صاف و افزایش ابر همراه است.
کریمی گفت: آشتیان با کمینه دمای یک و دو دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و دلیجان با 16 و 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
وی ادامه داد: دمای فعلی اراک پنج درجه سانتیگراد بالای صفر و همراه با بارش باران است.
کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: دمای هوای اراک در حداقل دمای روز جاری به پنج درجه سانتگیراد بالای صفر رسید و پیش بینی می شود در حداکثر دما به 14 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
کریمی عنوان کرد: بیشترین بارش ها در 24 ساعت گذشته را با 9 و چهار دهم میلیمتر در شهرستان شازند گزارش شده است.
حداقل و حداکثر دمای هوای شهرستان اراک در 24 ساعت گذشته به ترتیب پنج و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است و بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی هوای این شهرستان در 24 ساعت آینده کمی ابری، همراه با وزش باد، افزایش ابر و رگبار است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.