«احمد طهرانی» روز دوشنبه در آیین گرامیداشت دهه فجر در بیت تاریخی امام خمینی (ره) افزود: انقلاب اسلامی در عرصه های علمی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی پیشرفتهای بسیاری داشته که حاصل این پیشرفت ها استقلال و خودکفایی کشوراست.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و عقیدتی در حالی به پیروزی رسید که برخی قدرت های زورگوی جهان، آرمان های آن را بر خلاف تصورات خود می پندارند و با روش های مختلف درصدد انزوای این انقلاب ایران هستند.
فرماندار خمین بیان کرد: ایده ها و افکار بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره بر این اصول بود که محرومان جوامع انسانی باید استقلال فکری و سیاسی داشته باشند.
طهرانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) نگاه جهشی فکری و عقیدتی در منطقه و جهان به وجود آورد که به مذاق قدرت های مستکبر و متجاوز خوش نیامد و توطئه ها یکی پس از دیگری به وجود آمد.
فرماندار خمین بیان کرد: با این وجود مردم انقلابی ایران اگر چه در طول چهل سال گذشته برای حفظ ارزش های دینی و انقلابی هزینه های بسیاری دادند ما هیچگاه از آرمان ها و اهداف والای انقلاب فاصله نگرفته اند.
وی گفت: دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل های آینده است.
فرماندار خمین افزود: خدمات ارزنده انقلاب اسلامی در بخش راه، بهداشت و درمان، زیرساخت های خدماتی، کشاورزی و صنعت قابل سنجش با پیش از انقلاب نیست.
طهرانی افزود: 149 روستای این شهرستان اینک از نعمت گاز برخوردارند که این نعمت در چهار دهه عمر با برکت انقلاب حاصل شده است.
وی، تعداد خانوار شهری بهره مند از گاز شهری را 21 هزار و 923 خانوار و تعداد خانوارهای روستایی را 10 هزار و 884 خانوار بیان کرد.
فرماندار خمین ادامه داد: اینک 99 درصد جمعیت روستایی و 100 درصد جمعیت شهری خمین از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
330 عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی در دهه فجر در زادگاه معمار کبیر انقلاب در حال برگزاری است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.