به گزارش ایرنا ، موبد بهزاد نیک دین یکشنبه شب در همایش بین المللی ' انقلاب اسلامی و پیروان ادیان توحیدی' در اصفهان با تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ریشه در انسانیت و خداپرستی دارد و حرکت انقلابی مردم ایران توسط مردی از تبار ابراهیم خلیل در سال 57 خورشیدی شکل گرفت.
وی اظهارداشت: این حرکت با قدرت و اتحاد، تمام اندیشه های پلید وپلشت را کنار زد و فضای دوستی را برای گفت وگوی پیروان ادیان ایجاد کرد.
نماینده جامعه زرتشتیان اصقهان با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود: چهل سالگی زمان رشد و بلوغ فکری است و گرچه اهریمنان دوست ندارند اما زمان آن رسیده است که از این بلوغ برای بسط و گسترش اندیشه های انقلاب به سایر نقاط جهان استفاده کنیم .
وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی برای مقابله با انقلاب جنگ اقتصاوی و فرهنگی راه انداخته اند تصریح کرد : جنگ فرهنگی و اقتصادی به مراتب سخت تر از جنگ فیزیکی است بنابراین لازم است که در این مقطع حساس با خردورزی و حفظ وحدت مسائل و مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.
همچنین نماینده کلیمیان اصفهان ادامه داد : انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن حقوق پیروان ادیان الهی موجب شد تا پایبندی پیروان ادیان الهی به اعتقادات دینی افزایش یابد.
سیون ماه گرفته اضافه کرد : انقلاب اسلامی باعث تا پیروان ادیان الهی برای دفاع از سرزمین خود یعنی ایران به وحدت و همبستگی برسند و در طی چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی با آزادی کامل ایین های مذهبی خود را برگزار و به ایرانی بودن خود افتخار کنند.
وی افزود: هدف و ثمره انقلاب اسلامی ایران نوع دوستی و انسان دوستی بوده است و همه ادیان توحیدی بر آن باور دارند.
در ادامه این همایش نماینده شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب کشور گفت: روح و آرمان های انقلاب اسلامی ملت ایران را مستحکم نگهداشت تا در مبارزه با اسکتبار و برقراری صلح در جهان بایستند.
زارو آقاخانیان با اشاره به تقش آفرینی ارامنه در هشت سال دفاع مقدس اظهارداشت: ارامنه ایران برای دفاع از کشور لحظه ای دریغ نکرده است و اکنون برای آبادانی ، استقلال و حراست از آن می کوشد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اضافه کرد: شورای خلیفه گری اصفهان و جنوب کشور دهه فجر را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تبریک می گوید و سربلندی ایران عزیز را خواستار است.
یه گزارش ایرنا، همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی با حضور روحانیان ادیان توحیدی استان اصفهان و 40 استاد و مدرس حوزه دین از دانشگاه های جهان در اصفهان برگزار شد.
/6026/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.