به گزارش ایرنا، دبیرعلمی این همایش روز سه شنبه در یک نشسست خبری گفت: این همایش با 15 محور تاریخ نگاری رسمی انقلاب، دین گرا، چپ گرا، سکولار، آکادمیک، موضوع محور، فرآیندی، اقترانی، شخصیت محور، ناسیونالیستی، نظریه محور، کنشگر محور، ساختارمحور، رخداد محور برگزار می شود.
حسن حضرتی تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان فروردین 97 است و در 20 اردیبهشت ماه 97 نیز پیش همایشی در این زمینه برگزار می شود و مقالات مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: فراخوان این همایش نیز در نشریات اعلام خواهد شد و ارسال مقالات تا شهریور 97 ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: دکتر محسن بصیرت منش، غلامحسین زرگری نژاد، حسن حضرتی، محسن بهشتی سرشت، لیرضا ملایی، حسینعلی نوذری و حجت الاسلام عبدالمجید معادیخواه از اعضای کمیته علمی این همایش هستند.
حضرتی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون شاهد نوعی نگارش عوام زده در مباحث تاریخی هستیم، عنوان کرد: این همایش تذکرات لازم را در این زمینه به اندیشمندان خواهد داد که نگارش تاریخی نیاز به تخصص دارد.
وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که با توجه به حجم زیاد مطالب نوشته شده در مورد انقلاب، با برگزاری نقد روش شناسی، سبک ها و نحله های تاریخی کنکاش بیشتری را در انقلاب انجام دهیم.
به گزارش ایرنا، پژوهشکده امام‌ خمینی(ره) و انقلاب‌ اسلامی، وابسته‌ به‌ موسسه‌ تنظیم‌ و نشر آثار امام‌ خمینی(ره) با هدف‌ پژوهش‌ در جوانب‌ مختلف‌ حیات‌ و اندیشه‌ امام‌ و معرفی‌ دیدگاه‌های‌ ایشان‌ و انقلاب‌ اسلامی ایران‌ در سال‌ 1375، آغاز به‌ کار کرد.
از ابتدای این پژوهشکده تاکنون 100 عنوان کتاب، 70 طرح پژوهشی، 550 مقاله تالیف شده است و500 نشست هیات علمی، 11 همایش برگزار شده است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.