به گزارش روز سه شنبه دفتر ارتباطات مردمی حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، وی در همایش دانش آموزی نسل چهار انقلاب با بیان اینکه یکی از سرفصل های بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان در سالروز قیام 29بهمن آسیب شناسی انقلاب بود، افزود: ایشان با تبیین آسیب های انقلاب فرمودند اگر انقلاب به آفاتی مثل اشرافی گری، دل سپردن به افراد مرفه و زیاده خواه به جای توجه به اقشارکم درآمد، تکیه بر خارجی ها و بیگانگان به جای مردم، مبتلا شود حرکت آن به سمت ارتجاع منحرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: چنانچه انقلاب مانند همه تحولات اجتماعی از مسیر اصلی و آرمان های خود خارج شود با آفت ها و آسیب هایی مواجه می شود و اگر این آسیب ها به موقع از چهره آن زدوده نشود، انقلاب دچار ارتجاع خواهد شد.
آل هاشم با تاکید بر اینکه این موضوع ابتدا با کاسته شدن از سرعت حرکت به سوی آرمان ها و سپس توقف آن نمود پیدا می کند، اضافه کرد: نتیجه آفت ارتجاع، عقب گرد به وضع گذشته و بازگشت به زمان بروز و ظهور ضد ارزش ها به جای ارزش هاست، چیزی که مردم برای مبارزه با آن قیام کردند.
وی ادامه داد: شناخت ضعف ها و آسیب ها مقدمه برای چاره اندیشی و علاج واقعه می تواند باشد و بر این اساس آسیب شناسی انقلاب نه تنها امری منفی و مضر نیست، بلکه بسیار مفید و ضروری است.
آل هاشم با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب از رویارویی مستقیم با انقلاب اسلامی ایران مایوس شده اند، یادآور شد: بر همین مبنا با ایجاد ارعاب، تقویت آفات و تشدید آسیب‌ها در صدد ضربه زدن به انقلاب هستند.
وی افزود: دوستداران نظام باید بر اساس وظیفه ای که دارند هرچه دقیق تر نسبت به شناخت آسیب های انقلاب گام های موثر بردارند و با بهره گیری از فرصت ها راه های مقابله با ضربه های دشمن را در جامعه باز تعریف کنند.
آل هاشم ماهیت انقلاب اسلامی را صرفا دفع تهدیدات دشمنان ندانست و یادآور شد: این تهدیدات را باید تبدیل به فرصت کنیم و حتی در مرتبه‌ای بالاتر از تهدیدات فرصت‌ سازی کنیم تا بتوانیم مقابل دشمنان برنامه صحیح داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نسل جوان ‌نباید از آینده کشور ناامید شود، گفت: یکی از توطئه های دشمن این است که با ناامید کردن جوانان و در قالب تهاجم فرهنگی بر اراده های پولادین آنها غلبه کند.
آل هاشم اضافه کرد: درخشش جوانان ایرانی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی نشان می دهد همچنان دشمن در طرح ریزی های خود برای مقابله با جوانان ایرانی شکست خورده است.
وی، مدیریت درست فضای مجازی کشور را مهم خواند و گفت: ضرورت توجه به مدیریت فضای مجازی در کشور یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که باید دستگاه های ذیربط با استفاده از فرصت های فضای مجازی از تبدیل شدن آن به تهدید جلوگیری کنند.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.