به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» در سومین روز از دهه مبارک فجر روز یکشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان شهرداری شازند افزود: 150میلیارد تومان قیمت برای 17 هکتار زمین این کارخانه، نگاه سودآور به این مجموعه است.
وی اظهارداشت: تضمین داده می شود در صورتی که کارخانه توسط شهرداری و یا بخش خصوصی خریداری شود، کارخانه بدون تغییر کاربری باقی بماند.
استاندار مرکزی گفت: تا مادامی که قیمت بالا و غیرمعمول برای کارخانه قند شازند وجود داشته باشد، مشتری واقعی پای کار نخواهد آمد و از آقای سعیدی کیا می خواهیم در این موضوع تجدید نظر کند.
وی اظهارداشت: دست هایی در کار است که نمی خواهد کارخانه به فروش برسد و این برداشت وجود دارد که تمایلی برای فروش این مجموعه نیست.
استاندار مرکزی گفت: قیمت گذاری باید برمبنای کارشناسی و با رعایت لحاظ کاربری تعیین شود.
وی در ادامه اظهارداشت: منطقه کوکبیه ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری استان و کشور را دارد.
استاندار مرکزی گفت: راه اندازی این منطقه گردشگری می تواند برای یک هزار نفر شغل مستقیم و هزاران شغل غیرمستقیم ایجاد کند.
آقازاده افزود: لازم است طرح جامع برای کوکبیه تهیه و سپس با همکاری بخش خصوصی این منطقه راه اندازی شود.
استاندار مرکزی گفت: سراب عباس آباد نیز ظرفیت مطلوبی برای توسعه گردشگری در شازند دارد و باید از این توانایی برای درآمدزایی و اشتغال استفاده کرد.
وی گفت: نرخ بیکاری شازند بالاتر از میانگین است که با راه اندازی طرح های گردشگری می توان شاهد کاهش نرخ بیکاری جوانان منطقه بود.
آقازاده افزود: به کارگیری جوانان بیکار بومی باید در دستور کار مدیران اجرایی منطقه باشد و پس از جذب نیروهای بومی می توان برای جذب سایر افراد تصمیم گرفت.
در این آیین ساختمان شهرداری شازند با 80 میلیارد ریال اعتبار به وسعت چهار هزار و 100 مترمربع در سه طبقه به بهره برداری رسید.
عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهیدان، ملاقات مردمی، افتتاح معدن سرب و روی و آغاز عملیات اجرایی مزرعه پرورش ماهی از جمله برنامه های سفر استاندار مرکزی در سومین روز دهه مبارک فجر به شهرستان شازند است.
شهرستان شازند دارای 6 شهر به نام های شازند، مهاجران، آستانه، توره، هندودر، شهباز و دارای چهار بخش مرکزی، زالیان، سربند و قره کهریز با 9 دهستان و 214 روستای دارای سکنه است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.