سید مجید حسینی نژاد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حدود 30 پرونده از خانه های موقفه برای رسیدگی در نظر گرفته شده است که مورد بررسی قرار گرفتند وپس ازتهیه نقشه ومختصات utm آنها با توجه به منطقه محل سکونت توسط هیات کارشناسی قیمت گذاری شدند.
وی گفت: از صاحبان این پرونده ها دعوت شده است جهت تکمیل پرونده و مصالحه و واریز وجه کارشناسی وبهای عرصه به حساب مشترک در نظر گرفته شده به فرمانداری این شهرستان مراجعه کنند.
حسینی نژاد با بیان اینکه طرح تبدیل به احسن خانه های موقوفه در این شهرستان از چهار سال پیش ارائه شده است بیان کرد: قیمت توسط کارشناسان مشخص می شود و قیمت هر متر زمین به نسبت مناطق مختلف شهراز پنج میلیون ریال تاحداکثر15 میلیون ریال دربهترین نقطه شهر در نوسان است.
سرپرست فرمانداری رامشیر ضمن دعوت ازعموم مردم برای مشارکت در این طرح و اخذ سند ملک خویش وتعیین تکلیف سهم موقوفه خاطرنشان کرد: فرصت پیش آمده شاید برخی منتقدین را راضی نکرده است اما نزدیکترین راه و آسان ترین مسیر برای دریافت سند است.
وی افزود: از نخبگان وفعالان اجتماعی انتظار می رود برخوردهای سیاسی را کنار گذاشته و با پیشقدم شدن در این مسیر ، یک بار برای همیشه مساله اوقاف را در محدوده طرح جامع شهری مرتفع نمایند.
حسینی نژاد ادامه داد: با وجود ایجاد برخی شبهات توسط افراد، هیچ سخن و مصوبه ای درباره قرارداد اجاره با مردم مطرح نشده ونخواهد شد. وی گفت: اوقاف شهرستان پس از دریافت حقوق موقوفه آماده واگذاری سهم خود به روش های قانونی از جمله قولنامه ،مبایعه نامه، مصالحه و ثبت در دفترخانه های رسمی درحداقل زمان ممکن است.
وی گفت: پول های پرداختی از سوی مردم پس از تبدیل به احسن نمودن موقوفه طبق تعهدات صرف سرمایه گذاری یا ارائه خدمات در شهرستان رامشیرخواهد شد.
سرپرست فرمانداری رامشیر عنوان کرد: ایتام و بیماران خاص مشمول تخفیف هایی نیز خواهند شد.
به گفته اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در صورتی که 30 درصد حق موقوفه از ساکنان این خانه ها در سطح شهرستان رامشیر جمع آوری شود اوقاف اجازه صدور سند را خواهد داد.
این طرح در سه مرحله انجام می شود و پول های جمع آوری شده برای طرح های اقتصادی و توسعه ای در رامشیر استفاده خواهد شد و این طرح فقط برای املاک مسکونی انجام می شود و املاک تجاری شامل این طرح نمی شوند.
تمامی املاکی که در شهرستان رامشیر وجود دارد به طور کامل و یا نیمی از ملک در وقف اداره کل اوقاف است .
رامشیر از شمال و از غرب با اهواز و بندر ماهشهر و از جنوب و شرق با امیدیه و از شمال شرقی با رامهرمز مجاورت دارد و در ۳۵ کیلومتری بندر ماهشهر است. رامشیر در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴ به شهرستان تبدیل شد.
7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.