به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز یکشنبه در شانزدهمین شورای هماهنگی امور سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: عده ای در گذشته زمین و مجوزهایی در بخش های کشاورزی و غیرکشاورزی استان دریافت کرده اند اما طرح های مورد نظر را اجرایی نکرده اند.
وی افزود: مجوز این طرح ها پس از بررسی کارشناسی باطل و با اعلام فراخوان به سرمایه گذاران دارای اهلیت جدید واگذار شود.
امیری تصریح کرد: تعدادی از طرح های تولیدی چهارمحال و بختیاری به علت کمبود نقدینگی در حالت راکد یا نیمه فعال شدند و یا هنوز تکمیل نشده اند.
وی یادآور شد: به همین منظور با هماهنگی سرمایه گذار اولیه، این طرح ها به منظور احیاء و استفاده از ظرفیت کامل تولید به صورت اجاره ای یا مشارکتی به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تعدادی از طرح های اقتصادی استان در سال های گذشته پس از دریافت تسهیلات نه تنها راه اندازی نشده بلکه بدهی بانک های عامل را نیز پرداخت نکرده اند.
وی گفت: براساس هماهنگی های صورت گرفته مهلت دوباره ای از سوی بانک های عامل برای بازپرداخت تسهیلات و یا تقسیط مجدد به سرمایه گذاران داده می شود در غیر این صورت واحد تولیدی مربوطه از سوی بانک عامل تملیک و پس از انجام مراحل قانونی به سرمایه گذار جدید واگذار خواهد شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد تا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بسته های سرمایه گذاری بخش گردشگری شامل مناطق نمونه، کانون ها، هتل ها، کمپینگ ها و غیره این حوزه در سطح ملی و بین المللی را تهیه و به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه کند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: وضعیت طرح های سرمایه گذاری استان که به خاطر پاسخ استعلام دستگاه های اجرایی معطل مانده اند هر چه سریع تر مشخص و عملیات اجرایی آن ها آغاز شود.
شراره زارعان تصریح کرد: در شانزدهمین شورای هماهنگی امور سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری 12 مصوبه برای تسریع در اجرای طرح های مختلف بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و غیره به تصویب رسید.
وی یادآور شد: علاوه بر اقدامات فراوان در حوزه کمی و کیفی زیرساخت های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری در گذشته و به ویژه در دولت تدبیر و امید اما هنوز هم برای ارتقای روند سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان نیاز به تقویت زیرساخت ها احساس می شود.
زارعان پتانسیل های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: برای تسریع در روند سرمایه گذاری بخش های مختلف این استان و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی کمیته رصد طرح های سرمایه گذاری، شورای هماهنگی امور سرمایه گذاری، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان راه اندازی شده است.
وی افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته در این خصوص پنجره واحد سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری به زودی رونمایی و بهره برداری می شود.
چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.