رضا سرابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: من 40 سال خون دل خوردم، این همه وسایل را جمع کردم و موزه مشاغل را برای مردم تبریز و فرزندان آینده این سرزمین تاسیس کرده ام و به این راحتی نمی گذارم خرابش کنند.
وی یادآوری کرد: موزه مشاغل همچنان که از اسمش پیداست، برای نمایش وسایل قدیمی مربوط به مشاغل قدیمی بازار دایر شده است و 100 درصد وسایل موجود در آن متعلق به من است.
مسئول موزه مشاغل تبریز اظهار داشت: موزه مشاغل بدون این وسایل هیچ جاذبه ای نداشته و فضاهای خالی در این مجموعه هیچ اهمیت موزه ای ندارد.
سرابی ادامه داد: اینکه اعلام می شود این وسایل توقیف شده، در واقع پاک کردن صورت مساله است، در حالی که علت توقیف، مشکل و راه حل آن را باید جویا شد.
وی با بیان اینکه وضعیت بحرانی مالی من ناشی از تاسیس این موزه است، گفت: من نه تجارتی کرده و بدهی به بار آورده ام نه به مسافرت های آنچنانی رفته یا ملک و وسایل دیگر خریده ام.
مسئول موزه مشاغل تبریز اظهار داشت: طبق دستور شهردار تبریز قرار بود کل موزه برای نگهداری و ارتقاء سطح کیفی آن همراه با یخچال تاریخی در اختیار من قرار گیرد، ولی احتمالا آن را به کس دیگری وعده داده اند، بنابراین از فرایند واگذاری آن طفره می روند.
سرابی با بیان اینکه کارشناسی برای قیمت گذاری و تعیین نرخ اجاره واگذاری غرفه های موجود این موزه انتخاب کرده اند، افزود: مگر من در نظر دارم در غرفه های این موزه داروخانه، آهنگری و تلگرافخانه ایجاد کنم و یا در غرفه ها داد و ستد کنم؟
وی گفت: موش تمام موزه را فرا گرفته، بسیاری از اسناد و وسایل در حال نابودی بوده و موزه در ساعات پر بازدید تعطیل، نظافت در حد صفر، راهنمای موزه ضعیف و اطلاع رسانی آن از صفر نیز کیلومترها پایین تر است.
مسئول موزه مشاغل تبریز یادآوری کرد: تاکنون گالری یا نمایشگاهی در اینجا که ظرفیت بزرگی داشته باشد برگزار نشده و ادعا می کنند که تعطیلی موزه کذب محض است، در حالی که تعطیلی موزه مگر بیشتر از این می شود.
سرابی ادامه داد: مسئولان باید بگویند که در مدت سه سال افتتاح این موزه چه امکانات و وسایلی به آن اضافه کرده اند و تنها به دنبال نصب سنگ نوشته افتتاح و پخش خبر نباشند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.