مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: یک وارد کننده مواد اولیه زیره کفش به پرداخت 60 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید احد یوزباشی در تشریح این خبر گفت: طی گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تبریز یکی از شرکت‌های وارد کننده مواد اولیه کفش، واقع در شهرک عالی نسب، تعداد 23 فقره ثبت سفارش انجام داده بود که از این تعداد، 17 مورد طی اسناد ابرازی ترخیص شده است.
وی ادامه داد: این موارد شامل مقدار 880 کیلوگرم مواد اولیه صنایع کفش از انواع ( پلی اتیل، کاتالیزور و وایزوسیانات ) بود و علاوه بر مقادیر فوق، 83 بشکه دیگر نیز به وزن 18 هزار و 500 کیلوگرم در انبار موجود بوده است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه تمامی اقلام مورد نظر با ارز دولتی وارد کشور شده است، طبق اسناد و مدارک مشخص شد که این اقلام بدون رعایت ضوابط و مقررات حاکم عرضه شده و با نرخ‌هایی که تفاوتی فاحش با نرخ‌های کارشناسی شده و بر اساس ضوابظ قیمت گذاری دارد، به فروش رفته است، بنابراین تخلف گرانفروشی و عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری آن مسلم و محرز است.
وی گفت: متهم فوق به پرداخت نزدیک به 60 میلیارد ریال جریمه معادل دو برابر میزان گرانفروشی در حق صندوق دولت محکوم شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.