دکتر «محمدرضا امیربیگلو » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عمایات عمرانی در بیمارستان امام خمینی (ره) باعث شده بود که بخش بی خطر سازی پسماند های عفونی از سه ماه گذشته فعالیتی نداشته باشد.
وی اظهارداشت: مکان موقتی در محوطه بیمارستان برای بی خطرسازی پسماندهای عفونی اختصاص یافته و این مواد زاید با انتقال به مکان پیش بینی شده بی خطر می شوند.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)خمین افزود: بر این اساس تمامی مراکز تحت نظر نظام پزشکی از جمله مطب ها و مراکز درمانی پسماندهای عفونی تولیدی را تجمیع می کنند و مواد زاید این مراکز نیز با دستگاه اتوکلاو بینارستان بی خطر سازی می شود.
دکتر امیربیگلو افزود: پسماندهای عفونی بی خطر شده به صورت جداگانه به محل دفن هدایت شده و دفن می شود.
وی ادامه داد: تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره)به سیستم اتوکلاو به مکانی مجزا نیاز داردتا با تجمیع پسماند های تولیدی عفونی مراکز درمانی خصوصی و دولتیدفع اصلی آن ها انجام بگیرد.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خمین خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم در محوطه بیمارستان این مکان مشخص شده و در بهمن ماه جاری عملیات اجرایی این طرح کلید می خورد.
وی ادامه داد: بخش اتوکلا این بیمارستان در فضایی به وسعت ۱۲۰ مترمربع و با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال احداث می شود و مجهز به دستگاه امحای پسماند، محل جمع آوری ویژه مواد زاید شیمیایی و عفونی، پسماندهای شبه خانگی و سردخانه ای می شود.
رئیس بیمارستان امام خمینی خمین گفت: پسماند های بیمارستانی در زمره مواد زاید ویژه و عفونی طبقه بندی شده که حاوی ترکیبات خطرناکی چون موادشیمیایی، دارویی، میکروبی و عوامل بیماری زا هستند.
روزانه 60 تن پسماند عادی و خانگی در شهرستان 105 هزار نفری خمین تولید می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.