سید علیرضا شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تجمیع و بی خطر سازی پسماند عفونی مراکز درمانی عمومی و مطب های خصوصی در خمین از سال گذشته اجرایی شد.
وی اظهارکرد: خمین نخستین شهرستان در استان مرکزی است که طرح تجمیع پسماندهای عفونی را اجرا کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس تمامی مراکز تحت نظر نظام پزشکی از جمله مطب ها و مراکز درمانی با عقد قرارداد پسماندهای عفونی تولیدی را تجمیع می کنندو و این پسماندها با انتقال به بیمارستان امام خمینی با دستگاه اتوکلاو بی خطر سازی می شود.
وی گفت: بعد از بی خطر سازی پسماندهای عفونی به محل دفن جداگانه از زباله های عادی هدایت و دفن می شود.
شریفی افزود: تهیه دستگاه اتوکلاو دوم در دست اقدام و پیگیری است که در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نیز مورد تصویب قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پسماند های بیمارستانی یا همان پسماند ویژه و عفونی معضلی چندین ساله در خمین بود، گفت: این پسماندها شامل بافت های زائد، عفونی، دارویی و رادیواکتیو و همچنین ظروف و وسایل مستعمل است که برای سلامت زیست محیطی را نیز در پی داشت.
شریفی با بیان اینکه تا قبل از تجهیز بیمارستان به دستگاه اتوکلاو زباله های عفونی غیر بهداشتی دفن می شدند، افزود: این پسماند ها همچنان حاوی ترکیبات خطرناکی چون موادشیمیایی، دارویی، میکروبی و عوامل بیماری زا هستند.
وی اضافه کرد: برخی افراد سودجو با جمع آوری پسماند های عفونی، آن هارا به واحدهای صنعتی بازیافت می فروختند که این مواد زاید برای بار دیگر وارد چرخه مصرف می شد و سلامت مردم را تهدید می کرد.
روزانه 70 تن پسماند عادی و خانگی در شهرستان 105 هزار نفری خمین تولید می شود.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.