خشایار صنعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بررسی علت مسمومیت تعدادی از اهالی شهر گوگ تپه و به احتمال اینکه دلیل این مسمومیت ناشی از منابع آبی یا غذایی این تالار باشد، این مکان تعطیل و پلمب شده است.
وی اضافه کرد: نمونه برداری از آب شرب تالار که شامل 2 منبع آب روستایی و یک دهنه چاه بود، صورت گرفته و برای آزمایش و تشخیص منبع آلودگی به آزمایشگاه تخصصی ارسال شده است.
وی با اشاره به وضعیت مراکز درمانی و بیمارستانی مهاباد نیز گفت: تمامی مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) در آماده باش کامل قرار دارند و خدمات پزشکی مورد نیاز در کمترین زمان به بیماران ارایه می شود.
وی در خصوص آخرین آمار افراد مسموم نیز اظهار داشت: تاکنون 57 نفر با علایم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که 50 نفر اهل مهاباد و هفت نفر اهل روستاهای شهرستان میاندوآب هستند.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: حال عمومی این افراد رو به بهبودی گزارش شده و از بین این افراد 6 نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد و یک نفر در بیمارستان میاندوآب برای مداوای بیشتر بستری شدند.
به گزارش ایرنا، آبان ماه امسال نیز در روستای دریاس مهاباد بیش از 600 نفر بر اثر مصرف آب شرب یک دهنه چشمه آلوده دچار مسمومیت شده بودند که بیش از 100 نفر از آنان در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند.
شهر گوگ تپه با هفت هزار و 400 نفر جمعیت در 14 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر مهاباد- میاندوآب واقع است.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.