کمال نالوسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبرسانی سیار در این روستا با استفاده از 2 تانکر 20 هزار لیتری از سوم آبان شروع شده و هنوز ادامه دارد.
وی با اشاره مسمومیت تعدادی از اهالی روستای دریاس بر اثر شرب آب آلوده اضافه کرد: در روز نخست پنج هزار لیتر و در بقیه روزها نیز هر روز 40 هزار لیتر آب شرب بهداشتی و سالم در بین مردم این روستا توزیع شده است.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد گفت: توزیع آب سیار در روستای دریاس هر روز از ساعت هشت صبح شروع و تا ساعت 21 شب تداوم دارد.
وی تاکید کرد: آبرسانی سیار در روستای دریاس بنابر دستور ستاد بحران مهاباد انجام شده و تا زمانی که این ستاد تصمیم بر لغو آن نکند همچنان تداوم خواهد داشت.
نالوسی گفت: در این مدت شست و شوی مخازن و شبکه آبرسانی روستا انجام شده و آب سالم از طریق لوله کشی نیز در اختیار اهالی روستا قرار گرفته و هر روز آب شرب روستا توسط تیم مشترک مرکز بهداشت و آب و فاضلاب روستایی انجام شده است.
تاکنون 421 نفر از اهالی روستای دریاس مهاباد که بر اثر استفاده از آب آلوده به مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان مراجعه کردند و 92 نفر از آنها در بیمارستان امام خمینی (ره) برای مداوای بیشتر بستری شده اند.
روستای دریاس در 15 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر جاده مهاباد - ارومیه قرار داراد و دارای 650 مشترک آب است.
از مجموع 192 روستای دارای سکنه مهاباد، 104 روستا با 16 هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آنان سه میلیون و 957 هزار مترمکعب است.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.