به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» عصر روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه پزشکی استان مرکزی افزود: دستگاه های اجرایی باید با انسجام و هماهنگی رفع مشکلات و دغدغه پزشکان را برای افزایش هرچه بیشتر ارایه خدمات درمانی به مردم و بیماران در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: نیاز است نامه ای به منظور تسویه بدهی پزشکان، داروسازان و پرستاران تهیه و به هیات دولت ارسال و پیشنهاد شود دولت از محلی به صورت امانی، اعتباراتی را نسبت به تسویه بدهی های این بخش اختصاص دهد.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: کاهش طلب پزشکان، داروسازان و پرستاران افزایش ارایه خدمات درمانی صادقانه و مناسب تر به مردم را به همراه دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان 900 میلیارد ریال برای 12 ماه کارانه پزشکان و 9 ماه کارنه پرستاران به فعالان بخش درمان بدهکار بوده و امید است با پرداخت 60 درصدی بدهی بیمه ها به صورت ماهانه به این دانشگاه از افزایش این بدهی ها جلوگیری شود.
«محمد جمالیان» افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اراک اکنون 600 میلیارد ریال بابت خرید دارو و لوازم مصرفی به شرکت های داروساز بدهکار بوده و اعتبارات پرداخت شده توسط بیمه سلامت برای تسویه این بدهی ها هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 740 میلیارد ریال امسال توسط این اداره کل به موسسه های طرف قرارداد پرداخت شده است.
«محمد رضا جیریایی» افزود: 630 میلیارد ریال این اعتبارات برای تسویه طلب بخش دولتی و 123 میلیارد ریال نیز برای تسویه طلب اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی به بخش خصوصی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: با پرداخت این اعتبارات تمامی بدهی های سال گذشته اداره کل بیمه سلامت به موسسه های طرف قرارداد تسویه و طلب موسسه های بخش خصوصی نیز تا شهریور و بخش دولتی تا آبان ماه امسال پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: مطالبات مهرماه بخش خصوصی و آذرماه بخش دولتی نیز در روزهای آینده پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی اکنون هشت هزار میلیارد ریال از کارگاه های تولیدی این استان طلبکار بوده و وجود رکود در این کارگاه ها بخش درآمد های این اداره کل را با مشکل مواجه کرده است.
«محمدرضا بیدهندی» با یادآوری کسری بودجه تامین اجتماعی افزود: سازمان بیمه تامین اجتماعی برای تامین عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران باید 30 هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری تامین مالی داشته باشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی اکنون 2 هزار و 100 میلیارد ریال به موسسه های طرف قرارداد این استان بدهکار است.
دکتر« ثریا پازوکی» افزود: تمامی طلب سال گذشته داروخانه های از سازمان تامین اجتماعی تسویه و طلب پزشکان نیز تا بهمن ماه پارسال پرداخت شده و امید است با راه اندازی سامانه الکترونیک ماهانه، 60 درصد طلب پزشکان پرداخت شود.
رئیس نظام پزشکی استان مرکزی نیز گفت: جامعه پزشکی، داروسازان و پرستاری نسبت به سایر کشور کمترین پرونده را در نظام پزشکی استان دارند.
دکتر«حسن طاهر احمدی» با یادآوری افزایش 15 درصدی حقوق به صورت سالانه در کشور افزود: تعرفه پزشکی در سال جاری افزایش سه تا پنج درصدی و اخذ مالیات از پزشکان افزایش 100 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: استان مرکزی از نظر دریافت زیرمیزی یکی از استان های پاک بوده و با اجرای طرح تحول سلامت این مهم در استان به صورت کامل از بین رفته است.
استان مرکزی با یک میلیون و 99 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.