«محمد حسینی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بررسی لایحه بودجه سال 98 در شرایطی در خانه ملت مورد بررسی قرار گرفته که اعتبارات حاصل از فروش نفت به عنوان مهمترین منبع مالی کشور به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه با محدودیت شدید مواجه است.
وی ادامه داد: همچنین هزینه انتقال پول حاصل از فروش نفت به کشور نیز به دلیل قطع مناسبات بانکی افزایش چشمگیری دارد و تمام این موارد با دقت هر چه تمامتر در لایحه بودجه سال آینده از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت بررسی می شود.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد مالیاتی کشور نیز کاهش چشمگیری داشته است، بیان کرد: دریافت مالیات از دلالان به دلیل نداشتن اطلاعات از فعالیت های اقتصادی آن ها غیر ممکن است و بخش عمده ای از صنایع نیز به دلیل رکود توانایی پرداخت مالیات را ندارند، بنابراین کشور در این بخش نیز با محدودیت مواجه است.
حسینی گفت: با وجود تمامی این موارد، نقاط قوت زیادی در بودجه سال 98 وجود دارد که با برنامه ریزی های کاربردی و کارشناسی می توان گام مهمی در راستای توسعه همه جانبه کشور و همچنی تقوین بنیه اقتصادی مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر برداشت.
وی ادامه داد: اولویت اصلی در بودجه سال 98 افزایش اعتبارات در حوزه رفاه اجتماعی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه است که بر همین اساس اعتبارات این بخش از 9 هزار میلیارد ریال سال گذشته به 11 هزار و 300 میلیارد ریال افزایش داشته و علاوه بر این در بندهای دیگر بودجه نیز اعتباراتی به این قشر از جامعه تخصیص داده شده است.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه سال 98 نسبت به سال 1397 11 درصد افزایش داشته است در صورتی که حقوق و مزایایی کارکنان دولت در سال آینده حداقل 20 درصد افزایش خواهد داشت و این مهم نشان دهند توجه ویژه دولت به تقویت بنیه اقتصادی اقشار مختلف جامعه است.
حسینی اظهار داشت: با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید، مردم از دولت و مجلس انتظار دارند که نسبت به این مسئله مهم در سال آینده چاره اندیشی کنند که در این راستا میزان قابل توجهی از هزینه های سایر دستگاه های اجرایی معادل 230 هزار میلیارد ریال از بودجه سال 98 کاسته شده و در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه هدایتگری شده است.
وی گفت: علاوه بر این بیش از 620 هزار میلیارد ریال نیز در بودجه سال 98 برای هدفمند کردن یارانه ها در نظر گرفته شده و اعتبارات ویژه ای نیز برای توانمندی اقشار آسیب پذیر جامعه در بودجه دستگاه های حمایتی دیده شده است.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه دفاعی کشور در سال آینده 18 درصد افزایش دارد، بیان کرد: افزایش بودجه دفاعی کشور به مثابه تقویت قوای نظامی و خنثی کردن توطئه های نظامی دشمنان است و نمایندگان مردم با افزایش بودجه این بخش موافق هستند.
حسینی بیان کرد: بودجه محیط زیست کشور از 2 هزار و 650 میلیارد ریال سال 97 به بیش از چهار هزار و 100 میلیارد ریال در بودجه سال 1398 رسیده و دولت برنامه های مدونی برای این بخش در سال آینده تدوین کرده است.
وی اظهار داشت: همچنین اعتبارات ویژه ای برای حمایت از صنعت داخلی، حفظ اشتغال، ایجاد اشتغال جدید و بخش خصوصی در بودجه سال 98 دیده شده که این موارد از نکات برجسته لایحه مذکور است.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاهش مشکلات معیشتی، ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه همه جانبه کشور رویکرد اصلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولت در تدوین بودجه سال آینده است و سال آینده گام های موثری در راستای اعتلای نظام اسلامی برداشته می شود.
وی ادامه داد: لایحه بودجه در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و آخر هفته جاری به کمیسیون تلفیق تقدیم می شود و پس از بررسی های نهایی بعد از 15 روز به صحن علنی مجلس می آید.
مجموع بودجه سال آینده 407 هزار میلیارد تومان است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.