«مهدی صابری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هزینه تولید هر دستگاه تراش چوب در اراک 2 میلیارد ریال است درحالیکه تهیه نمونه خارجی آن 20 میلیارد ریال ارزبری دارد.
وی اظهار داشت: تامین خدمات جانبی، کیفیت برتر محصول و ارزان قیمت بودن نسبت به مشابه خارجی از جمله مزیت های این نوآوری در اراک است.
رئیس هیات مدیره شرکت ابزارسازان افق اراک گفت: کاربرد این دستگاه در صنعت سنگ و چوب است.
صابری اظهار داشت: تولید هر دستگاه برش یک ماه ونیم به طول می انجامد و در سال حدود هشت دستگاه به سفارش فعالان در این بخش تولید و به فروش می رسد.
وی افزود: فعالان صنایع چوب و سنگ در تهران، لرستان و مازندران خریداران دستگاه برش از اراک هستند و صادرات این دستگاه به خارج از جمله عراق در دستور کار شرکت قرار دارد.
عضو پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار داشت: پارک علم و فناوری 400 میلیون ریال تسهیلات در روند تولید این محصول فناور به این شرکت اعطا کرده است.
صابری گفت: کار ثبت این دستگاه انجام نشده است اما مراحل آن در جریان است.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.