«علیرضا ایزدی» روز یکشنبه در نشست با فرماندار خمین، افزود: این اقامتگاه ها در روستاهای «خورهه»، «نخجیروان» و «مزور» از توابع شهرستان محلات، روستای «کهک» و شهر «نراق» در دلیجان، روستای «حسین آباد» زرندیه و «سرکوبه» خمین راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: اقامتگاه های بومگردی استان با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده و این مراکز بکر اقامتی در دهه فجر امسال با حضور مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار می گیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: چهار اقامتگاه در سطح استان راه اندازی شده بود که با استقبال سرمایه گذاران بر شمار آن ها افزوده می شود به طوری که 80 درخواست ایجاد اقامتگاه در استان ثبت شده است.
ایزدی تصریح کرد: راه اندازی این اقامتگاه های بومگردی امکان اسکان گردشگران در این واحدها را به حدود یکهزار نفر میسر می کند.
وی ادامه داد: بیش از یکهزار روستا در استان مرکزی وجود دارد که نیازمند زیرساخت های اقامتی مناسب برای توسعه گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: خمین از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است که می تواند بستر ساز توسعه این شهرستان باشد.
ایزدی ادامه داد: بیت تاریخی امام خمینی(ره) ، سنگ نگاره ها، تیمچه بازار و شهرهای زیر زمینی ظرفیت های گردشگری منحصر به فرد خمین هستند که راه اندازی اقامتگاه بومگردی و مراکز اقامتگاهی ماندگاری مسافران و گردشگران را در این شهرستان افزایش می دهد.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: صنعت گردشگری فرصتی برای رسیدن به توسعه پایدار است که در دنیا در زمره سه مرجع اول درامدزا و کارآفرین محسوب می شود و از این رو نقش کلیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و ‌فرهنگی هر منطقه ای دارد.
«احمد طهرانی» افزود: برخورداری خمین از اماکن و بناهایی تاریخی همچون بیت تاریخی امام راحل، دستکندهای شهر زیرزمینی تهیق، قلعه سالارمحتشم و بویژه سنگ نگاره های به عنوان یکی از غنی ترین گنجینه های تاریخی می تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی این شهرستان فراهم می کند.
وی افزود: خمین در مسیر اصلی و پرتردد شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار گرفته است که می توان با برنامه ای کارآمد بهترین بهره را از فرصت های روستایی آن در جذب گردشگر گرفت.
فرماندار خمین افزود: دسترسی سریع به محوطه‌های گردشگری و تاریخی، توانمندی خمین در تولید عسل، لوبیا، زعفران، انگور، گل و گیاه زینتی و محصولات سر درختی نیز از پیوست هایی است که جذابیت های روستایی خمین را تکمیل می کند و با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در رونق گردشگری و اقتصاد روستایی باید از این فرصت ها به نحو مطلوب بهره گرفته شود.
بخشدار کمره خمین در این نشست گفت: ظرفیت های منحصر به فردی در حوزه روستایی خمین وجود دارد که تاکنون از دایره توجه تصمیم سازان و راهبران اجرایی به دور بوده و زیرساخت ها و بسترهای رونق آن ها کمتر مهیا شده است.
«احمد اسدی» افزود: در سال 82 مصوبه مهمی برای تبدیل جنوب استان مرکزی به قطب گردشگری در قلب ایران و شکل گیری محور گردشگری خمین، دلیجان، محلات و شازند تصویب شد اما برای تحقق آن تکمیل جاده خمین - شازند ضرورت دارد که به دلیل کمبود اعتبار روند آن کند است.
وی افزود: تحقق این مصوبه فرصتی بکر برای توسعه گرشگری است چرا که مسافران و زایران استان های اصفهان، یزد و فارس از طریق آن می توانند به فرصت های گردشگری خمین دست یابند.
بخشدار کمره خمین گفت: وجود جاذبه های تاریخی نظیر دستکندهای تهیق، کلیسای لیلیان، قبرستان های ارامنه در لیلیان و رباط ها، حمام لکان و طیفی از جاذبه های طبیعی و کشاورزی می تواند تحول شگرفی در بخش کمره خمین ایجاد کند.
اسدی ادامه داد: اشاعه بومگردی و مشاغل خانگی برای ساکنان محلی در هر 10 کیلومتر سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی مسافر پیش بینی شده که تحقق این خدمات بین راهی ضمن رضایتمندی گردشگران، بستر اشتغالزایی و تولید ثروت است.
سالانه 350 گردشگر از جاذه های تاریخی و گردشگری شهرستان 105 هزار نفری خمین بازدید می کنند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.