«علیرضا ایزدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقامتگاه های جدید در روستاهای خورهه، نخجیروان و مزور در شهرستان محلات، شهر نراق و روستای کهک در دلیجان با مشارکت بخش خصوصی در حال راه اندازی و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
وی اظهارداشت: با بهره برداری از این اقامتگاه های بومگردی، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای 100 نفر فراهم می شود .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: اکنون چهار اقامتگاه بومگردی در استان راه اندازی شده که بهره برداری از این اقامتگاه ها در محلات و دلیجان تعداد اقامتگاه ها را به 9 باب افزایش می دهد.
ایزدی افزود: توسعه اقامتگاه های بومگردی یکی از مهمترین اولویت های سازمان است چرا که چرخش گردشگر از شهرگردی به بومگردی و روستا گردی یکی از انتخاب های آینده نزدیک گردشگران خواهد بود.
وی ادامه داد: توسعه اقامتگاه های بومگردی با رویکرد حفظ، احیا و نگاهداری از بافت های روستایی، محیط زیست و حفظ جامعه محلی از اصول مهم صیانت از ثروت های تاریخی است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: اشتغال بومی، ایجاد رونق اقتصادی در جوامع محلی، پویایی روستاییان در حفظ آئین و سنن و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از دیگر دستاوردهای ساخت اقامتگاه های بومگردی است.
ایزدی تاکید کرد: این امر بی شک یک برد اجتماعی است چراکه از حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می شود و از همه مهمتر، شان و جایگاه رفیع روستاییان یادآوری می شود.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
/30757277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.