حسین اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز بحث گردشگری و بوم گردی یکی از محورهای توسعه در مناطق مختلف کشور بوده و این سازمان برای توسعه و بهره برداری بیشتر از این مناطق آنها را به بخش خصوصی واگذار می کند.
وی اضافه کرد: در روستاهای هدف گردشگری نیز تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان طرح های گردشگری واگذار می شود و در این زمینه هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد.
اربابی اظهار داشت: حاشیه سدها و منابع آبی نیز می تواند به مناطق گردشگرپذیر تبدیل شود و این سازمان درصدد تهیه برنامه ای جامع و کامل برای این مناطق است.
معاون توسعه و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: کمک های فنی و اعتبارات این سازمان محدود است و سعی می شود اگر در طرحی راه های دسترسی به مناطق گردشگری بخشی از پروژه باشد، هزینه های آن در قالب طرح و از کمک های فنی و اعتباری سازمان تامین شود.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از میراث فرهنگی و مناطق باستانی یکی از وظایف این سازمان است، افزود: برای امنیت و حفاظت از این مناطق نیروی لازم تامین شده و با هرگونه تخریب و تصرف در این مناطق به صورت جدی برخورد می شود.
اربابی اضافه کرد: ضابطین قانونی میراث فرهنگی با تمام توان این مناطق باستانی و تاریخی را در برابر حفاری های افراد سودجو و تخریب آنها بر اثر عوامل طبیعی حفاظت می کنند.
معاون توسعه و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه جمشید انصاری، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در قالب سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی به شهرستان سردشت سفر کرده اند.
رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز میهمان مردم آذربایجان غربی هستند؛ در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی شد.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/ 3020/6185/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.