به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز سه شنبه در اجلاس استانی نماز در اراک، افزود: اقامه نماز از راهکارهای مهم بالا بردن فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه و عامل اصلی کاهش جرم و تخلف در بین افراد است.
وی ادامه داد: اغلب معضلات اجتماعی و فرهنگی به دلیل سستی اعتقادات و فقر آگاهی اتفاق می افتد بنابرایت باید با تمسک به داشته های دینی و ترویج فرهنگ نماز دانش افراد را در خودمراقبتی بالا برد.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: پدر و مادرانی که از بدو سن تکلیف و جوانی زمینه آشنایی فرزندان را با نماز فراهم می کنند آینده فرزندان آنان در جامعه تضمین و نماز تا پایان عمر این فریضه دینی با آنان همراه است.
آقازاده، برگزاری اجلاس نماز را راهکاری اثربخش در ترویج فرهنگ نماز در جامعه دانست و گفت: می طلبد که زمینه افزایش تاثیر گذاری کیفی هرچه بیشتر این اجلاس ها در جامعه در دستور کار مسئولان قرار گرفته و در پایان این آیین ها اثرات و بازخورد آن سنجیده شود.
وی، برگزاری نماز جمعه و حضور میلیون ها نفر را در این آیین عبادی و سیاسی از جمله برکات انقلاب اسلامی دانست.
استاندار مرکزی ادامه داد: کاهش میانگین سنی نمازگزاران از مهمترین وظایف ائمه جماعت و برگزاری اجلاس های نماز برای کاهش جرم و معضلات در جامعه است.
مسئول ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این اجلاس گفت: شناخت، باور و یاری نماز سه نکته مهم در زمینه ترویج و برگزاری فرهنگ نماز است.
حجت الاسلام«علی رودبارانی» افزود: نماز به عنوان ستون دین نیازمند یاری است و همه ابزارها در شناساندن مزایای نماز باید به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: نماز دارویی برای معضلات و مشکلات جامعه بوده و باید سعی شود با برگزاری همایش ها و اجلاس های عطر این فریضه دینی در گسترش یابد.
مسئول ستاد اقامه نماز استان مرکزی با یادآوری برگزاری اجلاس سراسری نماز در بیست و هفتم آبان ماه در استان سمنان گفت: برگزاری اجلاس های استانی به عنوان مقدمه و پیش زمینه ای برای برگزاری این اتفاق مهم در کشور برگزار می شود.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهرستان و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.