به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: بسیج یادگار مهم امام راحل است و فرهنگ بسیجی در جامعه باید روز به روز توسعه یابد.
وی بیان کرد: روحیه بسیجی پشت دشمنان را می لرزاند و پیشرفت های علمی کشور را افزایش می دهد و نباید از این روحیه و توان مردمی غافل شد.
امام جمعه اراک ادامه داد: بسیج فرهنگ، مکتب و دانشگاه عزت، شرف و سربلندی است و این نیرو نقش موثری در همبستگی ملی ایفا می کند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: نیروهای بسیجی باید آمادگی و اطلاعات نظامی،رزمی، سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی، علمی و سازندگی داشته باشند و قدر جایگاه خود را بدانند و تنها برای خدمت عاشقانه به میهن و اسلام حرکت کنند.
وی تصریح کرد: آثار مقدس مفهوم بسیج در نقاط مختلف جهان از جمله فلسطین، سوریه، عراق و غزه هویداست و بسجیان باید بصیرت و تیزبینی و دشمن شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص هفته وحدت نیز گفت: تکیه بر مولفه وحدت دنیای اسلام را ایمن می کند و این مهم باید مورد توجه مسلمان جهان قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: هر امری که با وحدت مسلمانان منافات داشته باشد جایز نیست و مسلمانان نباید با برخی امور آب به آسیاب دشمن بریزند و برای آن ها دروازه بانی کنند.
وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا اسلام ناب و مفاهیم بلند دینی و اهل بیت (ع) روز به روز برجسته تر شود و اجازه هیچ گونه سوء استفاده به دشمنان داده نشود.
امام جمعه اراک افزود: مسیر پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) تنها راهی است که می توان با آن قله های موفقیت و رسیدن به خیر دنیا و آخرت را طی کرد و راه های دیگر بیراهه و گمراه کننده است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک گفت: ترامپ هفته گذشته در یک نشست اعلام کرده که همه ایرانیان تروریست هستند و این مطلب از سوی نخست وزیر سابق سوئد مورد تمسخر قرار گرفته است و این مقام سوئی عنوان کرده که هر فردی که آدم بکشد، اسلحه بفروشد و با ایران دشمن باشد از نظر آمریکا و ترامپ خوب است؟
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آمریکا بدعهدی و عمق کینه توزی خود را با رفتارها و تحریم های اخیر نشان داد اما اروپائیان در خصوص تحریم ها قول هایی داده اند که امید است مانند آمریکا عمل نکنند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ملت بزرگ ایران نباید امیدی به بیگانه ها داشته باشند بلکه باید با تکیه بر کفایت جوانان، دلسوزان نظام، رهبر معظم انقلاب، خون شهدا در راه توسعه گام بردارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سالانه به طور میانگین حدود 500 نفر در جاده های استان مرکزی جان خود را از دست می دهند و چند برابر این آمار دچار آسیب های مختلف می شوند که این یک فاجعه است و باید برای آن چاره ای اندیشید.
امام جمعه اراک اضافه کرد: اقدام های خوبی تاکنون برای کاهش حوادث رانندگی در کشور و استان مرکزی صورت گرفته اما به نظر می رسد تدابیر جدی تری نیاز است.
هفته نیروی دریایی، شهادت امیرکبیر، شهادت دکتر شهریاری، سالروز رحلت آیت الله اراکی و روز همبستگی با ملت فلسطین از دیگر موضوعات و مناسبت هایی بود که در خطبه های نماز جمعه اراک به آن ها پرداخته شد.
نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شوئ.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.