به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت با تبریک سالروز میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) افزود: جناح های سیاسی کشور برغم وجود اختلاف سلیقه از مشترکات زیادی از جمله خدا، پیامبر، ائمه، انقلاب اسلامی، رهبری، کفر ستیزی و وجود دشمن مشترک برخوردارند و باید به اصول انقلاب پایبند بمانند.
وی با بیان اینکه درد مردم وجود اختلاف های سیاسی و درگیر شدن این گروه با آن گروه نیست، افزود: کشور با مشکلات زیادی مواجه است که باید دست در دست هم دهیم و این مشکلات را برطرف کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هر دو جریان و گروه های سیاسی کشور دشمنان مشترکی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست نشاندهنده های آنها دارند، اظهارداشت: دو جریان سیاسی کشور باید مراقب توطئه های آمریکای جهانخوار باشند.
وی با اشاره به فرازهایی از بیانات امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: امام این دو جریان را توصیه می کردند که با هم باشند و خطاب به آنها می فرمودند دشمن به هیچیک از شما و اسلام رحم نمی کند.
حجت الاسلام رهبر اضافه کرد: سیره رهبر معظم انقلاب نیز همین گونه است و ایشان جریان ها و گروه های سیاسی کشور را به وحدت و دوری از اختلاف توصیه می کنند.
وی تصریح کرد: اختلاف سلیقه، طبیعی است اما این سلایق باید در کمال آرامش و بدون تنش بیان شود تا به انسجام و وحدت ملی خدشه ای وارد نشود.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: بنابراین سخنرانان باید مراقب باشند که مطالب خود را در چارچوب نظام بیان کنند.
وی با اشاره به مسائل حاشیه ای که در جریان یکی از برنامه های دانشگاه اصفهان به هنگام سخنرانی فرزند آیت الله بهشتی اتفاق افتاد، گفت: محیط دانشگاه باید آرام باشد زیرا اساتید و دانشجویان دختر و پسر آرامش می خواهند بنابراین عقلا و بزرگان دانشگاه و جریان های سیاسی باید بگونه ای رفتار کنند که محیط دانشگاه تحت تاثیر این برنامه ها قرار نگیرد.
حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه این نوع رفتارها در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نست، افزود: دانشگاه نباید میدان تاخت و تاز برخی حرکت ها باشد.
وی با بیان اینکه دشمن از وحدت و انسجام ملی ملت ایران می ترسد، اضافه کرد: مشکلات در کشور وجود دارد اما این مشکلات را باید با تدبیر چاره اندیشی کرد و مسئولان باید دست در دست هم دهند و برای حل مشکلات بسیجی وار وارد عمل شوند.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج ، این هفته را گرامی داشت و افزود: بسیج در دوران جنگ در کنار سایر نیروهای مسلح در جبهه ها حضور داشت و اکنون در سنگرهای فرهنگی و اجتماعی در خدمت ملت است.
وی بااشاره به رشادت های بسیجیان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: امنیت خوب و عزت کنونی کشور مرهون رشادت های این جوانان بسیجی و شهداست و مسئولان ما باید از این جوانان درس بگیرند.
حجت الاسلام رهبر بیان کرد: بسیج متعلق به یک طبقه خاص نیست و همه ملت ایران بسیجی هستند و اکنون بسیج الگوی بسیاری از جوانان در کشورهای عراق، یمن ، فلسطین و لبنان برای مقابله با استکبار جهانی و سلطه گران شده است.
وی با گرامیداشت فرا رسیدن 29 نوامبر مصادف با هشتم آذر روز جهانی همبستگی با مردم مظلوم فلسطین افزود: اکنون جوانان مظلوم غزه و سایر مناطق فلسطین با مقاومت خود، رژیم صهیونیستی را ذلیل کرده اند.
امام جمعه موقت اصفهان در بخشی از سخنان خود از کمبود آب به عنوان مهمترین مشکل این استان نام بُرد و افزود: تلاش دولت و مسئولان برطرف شدن این مشکل است.
وی افزود: مسئولان بویژه وزارت نیرو باید به تقسیم عادلانه آب و تامین منابع پایدار توجه جدی کنند.
حجت الاسلام رهبر با اشاره به انتخاب استاندار جدید اصفهان اظهارداشت: از ایشان انتظار است اهتمام جدی به حل مشکلات استان بویژه کمبود آب داشته باشد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.