به گزارش ایرنا،‌ امام جمعه ساوه گفت: پیاده روی اربعین حسینی حرکتی عاشقانه و احیاگر قیام عاشورا است.
حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه شهر ساوه،‌ افزود: برگزاری باشکوه آیین های اربعین با جمعیت مشتاق و میلیونی از 80 کشور باعث جاودانه شدن نهضت عاشورایی در جهان شده است.
وی گفت: رسانه های غربی ابعاد خبری و تصویری این آیین باشکوه را آنگونه که واقعیت دارد منعکس نکرده اند و این نشان از ترس دشمنان از قدرت جهان اسلام دارد.
امام جمعه ساوه ادامه داد: حق همیشه پاینده است و پیام اربعین حسینی توسط جهان اسلام در اقصی نقاط گیتی منعکس شده است.
حجت الاسلام حسینی با تبریک هفته بسیج دانش آموزی افزود:شهیدان فهمیده و حججی اسطوره های نظام اسلامی هستند که از آنان می توان با نام قهرمانان میهن و حریم دین یاد کرد.
وی گفت: بسیج تفکری مردمی خودجوش و سازماندهی شده با محوریت ارزش های دینی و دفاع از اسلام و نظام است.
خطیب جمعه ساوه در ادامه به چهارم آبان سالروز اعتراض امام راحل به لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: در سال 1343 آمریکایی ها با این لایحه مصونیت قضایی برای اتباع خود در ایران را ایجاد کردند که به تحقیر ملت ایران منجر شد اما امام راحل‌ توانست کشور را از آن ذلت نجات دهد.

***امام جمعه زرندیه: پیاده روی اربعین حسینی نکاد اقتدار مسلمانان است
امام جمعه زرندیه نیز در خطبه های نماز جمعه شهر مامونیه‌ گفت: پیاده روی اربعین حسینی نماد اقتدار و عظمت مسلمانان در جهان است که نمونه آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» افزود: انقلاب اسلامی ایران ثمره بصیرت و ولایتمداری ملت بزرگ ایران اسلامی و اهل بیت (ع) است که با تربیت اسلامی و عاشورایی توانسته اند در حیات 40 ساله در برابر دشمنان ایستادگی کنند.
وی بیان داشت: ملت ایران ابهت پوشالی آمریکا را لگدمال کرده اند و دشمنان باید بدانند عاشقان حسینی هرگز در برابر ظلم سر خک نمی کنند.
خطیب جمعه زرندیه تصریح کرد: قدرت اسلام ناب محمدی (ص) به رهبری انقلاب اسلامی ایران در حال اوج است و حماسه بزرگ اربعین مظهر اقتدار اسلام و انقلاب اسلامی ایران در دنیا محسوب می شود.
حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی که اقشار مختلف اعم از جوانان و سالمندان با شور و شوق در آن شرکت می کنند نشان از عشق به ولایت و ولایت مداری ملت ایران اسلامی در جهان است.

***امام جمعه خمین: شهید فهمیده الگوی نسل جوان است
امام جمعه خمین گفت: شهید «محمد حسین فهمیده »نماد ایثار و مقاومت و بهترین الگو برای نسل جوان است.
حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین در مصلی امام خمینی(ره)، افزود: خون هر شهید ریشه های نظام اسلامی را قوت بخشیده و اقتدار ایران سربلند را در پی داشته است.
وی اظهارداشت: خون شهدا تضمین کننده عزت، عظمت و تداوم انقلاب اسلامی است.
امام جمعه خمین با بیان اینکه هیچ کشوری نظیر ایران اسلامی در جهان از آبرو بهره مند نیست، افزود: آل سعود که به پشتیبانی آمریکا جنایت می کرد اکنون نقاب پوشالیش افتاده است و ذات حقیقی آن نمایان شده است.
وی عنوان کرد: برخی از خود فروختگان و کسانی که دچار سستی ایمان شدند احتکار می کند و یا کالای خارجی می خرند و مصرف می کند که باید با آنان قاطعانه برخورد شود.
امام جمعه خمین گفت: این مشکلات نمی تواند نظام اسلامی را که با خون شهدایی نظیر محمد حسین فهمیده به جایگاه ارزشی رسیده از آرمانها و اهداف دور کند.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنرانی خود به هفته بیمه سلامتز اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه ای کار بزرگی است و هر روز باید خدمات در این راستا تقویت شود.
وی به هفته کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ مطالعه باید در جامعه نهادینه شود.
شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و اویس قرنی نیز از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه خمین بود.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
7277 /9921/4896/6539 /6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.