به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد که در محل مصلی الغدیر این شهر برگزار شد اظهار داشت: اربعین فقط خاص امام حسین (ع) تعیین شده است که بیانگر اهمیت این مساله از بعد دینی و سیاسی است.
وی افزود: اهمیت دینی اربعین این است که امام حسین (ع) با شهادت خود دین خدا را زنده نگه داشت و اهمیت بعد سیاسی اربعین این است که اربعین روز رسواشدن دشمنان خداوند است و در واقع فرصتی برای رسوا کردن آنهاست.
آیت الله میرعمادی همچنین گفت: عظمت اربعین طی چند سال اخیر با پیاده روی اربعین بیشتر شده و رسانه های وابسته به استکبار جهانی و غرب تلاش دارند اهمیت این رویداد بزرگ را کم اهمیت نشان دهند چرا که اربعین به ضرر استکبار جهانی و باعث رسوایی آنهاست.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مهمترین هدف ار نهضت امام حسین (ع) مبارزه با ظلم و ستم و استکبار بوده است ، افزود: پیاده روی اربعین امروز نیز همین هدف را دارد و صرفا مختص شیعه نیست بلکه اهل سنت ، مسیحی و غیر شیعیان نیز در آن مشارکت دارند.
به گفته وی پیاده روی اربعین موجب تقویت روحیه انقلابی و مبارزه با ظلم و ستم می شود و این پیاده روی امروز ترس به دل دشمنان انداخته است.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک اتحاد و اعتلایی برای جهان اسلام است گفت: این اتحاد در درجه اول زمینه جهانی شدن امام حسین (ع) را و در مرحله بعدی زمینه جهانی شدن حکومت امام زمان (عج) را فراهم خواهد کرد.

** 40 سال مردم ایران در مقابل استکبار ایستادند
امام جمعه خرم آباد با اشاره به چهلیمن سال از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 40 سال ایستادگی ملت ایران پیروزی و موفقیت های متعددی را در پی داشته است و به همان نسبت 40سال شکست توطئه های مختلف امریکا را نشان می دهد.
وی گفت: در 40 سال گذشته آمریکا تلاش داشته تا ساختار نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهد یا حداقل رفتار مسئولان نظام را به سمت خود متمایل کند ولی جمهوری اسلامی به درختی تنومند و سدی آهنین در برابر توطئه های آمریکا تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: آمریکا در 40 سال گذشته تلاش در ایجاد بحران، چالش و مشکل بر سر راه جمهوری اسلامی داشته است اما به فضل الهی و مجاهدت جوانان ، ملت ایران تمام این چالش ها را با سربلندی و پیروزی عبور کرده است.
به گفته وی آمریکا در 40 سال گذشته تمام تلاش کرده تا جلوی پیشرفت و نفوذ جمهوری اسلامی را بگیرد اما امروز جمهوری اسلامی علی رغم تحریم ها در زمینه های مختلف علمی در عرصه های هسته ای، پزشکی و بسیاری زمینه های دیگر رتبه های خوبی در دنیا دارد.
امام جمعه خرم آباد افزود:علاوه بر پیشرفت های علمی امروز جمهوری اسلامی به جهان صادر شده است و با کشورهای دنیا تعامل و ارتباط دارد.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز در عراق، سوریه، لبنان و یمن و حتی در دل مردم آمریکا و کل دنیا نفوذ دارد و ترس به دل استکبار جهانی انداخته است.
آیت الله میرعمادی در بخشی از سخنانش با اشاره به 10 آبان و سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی گفت: ایشان طلایه دار شهدای محراب هستند که با خطبه های روشنگرانه خود نقش موثری داشته است.
وی با شاره به هشتم آبانماه و سالروز شهادت شهید حسین فهیمده گفت: این روز به عنوان روز بسیج دانش آموزی نام دارد و نوجوانان بسیجی امروز پرچمدار آینده نظام اسلامی هستند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.