به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه افزود: انقلاب ما نتیجه مشقتها و دشواری های بسیاری بود که توسط مبارزان تحمل شد و در نهایت خداوند پیروزی را برای مبارزان و مجاهدان و شکست و ذلت را برای دشمنان به بار آورد.
وی اضافه کرد: ایمان و اعتقاد به خدا، مساجد و نفوذ نمازهای جماعت، شعارهای الله اکبر و اشهد ان لا اله الا الله، اعتقاد به قیامت و رستاخیز از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند.
آیت الله عابدینی اظهار کرد: رافت و انسجام از عوامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بود و همه مردم سراسر ایران همچون یک گروه سرود، برای پیروزی انقلاب همنوا شده بودند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اتحاد ملت ایران در برابر طاغوت و استکبار جاودانه است چون بر اساس اعتقاد به حبل متین و محبت به آل رسول الله و انبیاء الهی و اعتقاد به غدیر خم و مکتب عاشورا است.
وی ادامه داد: عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی رهبری واحد بود که مردم را برای خود مردم نه برای خود می خواست و تمامی هم و غم او آباد کردن دنیای دیگران بود.
وی افزود:این انقلاب الهی ،ولایی و قرآنی را خداوند عنایت کرد تا عنصر امید در قلوب مردم ایران باقی بماند.
خطیب نمازجمعه قزوین ادامه داد:شاه با ریختن خون مردم در مدرسه فیضیه و خیابان ها در واقع به گفته امام راحل خون خود را ریخت و با حمله به مقدسات مانند صدام و حکومت شوری زمینه را برای سرنگونی خود فراهم آورد.
وی افزود:اعتقاد داریم انقلاب اسلامی ایران هر روز و هرلحظه در حال پیشرفت است و باید همواره در مسیر انقلاب قرار داشته باشیم.
آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: انقلاب همواره راه خود را در پیش دارد و انقلابی نما ها هیچ تاثیری در مردم انقلابی و عاشورایی نخواهند داشت و نمی توانند پیوند میان مردم و انقلاب را قطع کنند.
وی افزود: انقلابی بودن و انقلابی ماندن با هم متفاوت است و باید تلاش کنیم همواره انقلابی بمانیم چون انقلابی گران واقعی همیشه منتظر ظهور منجی عالم بشریت و عدالت الهی بوده و هیچ چیز را برای خود نمی خواهند.
وی گفت: انقلابی ها شاه و آمریکا را با توکل بر خداوند از کشور اخراج کردند و صهیونیست ها را از جنوب لبنان بیرون کرده وحتما از سرزمین های اشغالی نیز بیرون خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار کرد: خداوند قرآن های ناطق از قبیل ائمه معصوم و حضرت فاطمه زهرا( س ) را برای سعادت انسان ها قرار دارد که پیروی از آنها موجب سعادت دنیوی و اخروی خواهد شد.
وی ایام شهادت حضرت صدیقه کبری( س )، یوم الله 22 بهمن، تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام با دستور امام ( ره ) و سالروز ادای احترام همافران به امام قبل از پیروزی کامل انقلاب را گرامی داشت.
6101*6012 خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.