به گزارش ایرنا، آیت الله محمدحسن اختری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام که مقارن با روز جهانی قدس است، اظهار کرد: مردم ، گروه های مبارز و جنبش های آزادی خواه کشورهای مختلف از دستاوردهای انقلاب اسلامی و روز جهانی قدس حمایت می کنند، در حالیکه گروه های دسیسه گر با القای این موضوع که حضور در راهپیمایی ها هیچ تاثیری ندارد سعی در کم ارزش کردن این روز با هدف کاهش حضور مردم دارند.
وی افزود: حضور 40 ساله مردم ایران در راهپیمایی های مختلف از جمله روز قدس با سر دادن شعارهای مردمی و دست های گره کرده در بین تمام کشورها و جوامع عدالت خواه و آزادی خواه و ظلم ستیز تاثیر شگرف و عمیقی داشته و همین حضور با بصیرت موجب خنثی سازی توطئه های دشمنان شده است.
آیت الله اختری یادآور شد: این راهپیمایی ها با هدف مبارزه با استکبار جهانی و زیاده خواهان بین المللی هر روز ابعاد و توسعه بیشتری به خود می گیرد و جنبش های جهانی موجب ترس و واهمه استکبار بین الملل شده است.
وی گفت: در حالی حمایت از مردم فلسطین در کل جهان انجام می گیرد که برخی کشورهای مرتجع و مزدور عربی همچون آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه با سرکوب خواسته های قلبی شهروندانشان با هدف حفظ جایگاه قدرت خود اجازه حضور مردم و برگزاری راهپیمایی توسط آنها را نمی دهند و کوچکترین تحرکی را سرکوب می کنند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت (ع) با انتقاد از عادی سازی روابط آل سعود با رژیم اسرائیل تاکید کرد: هدف رژیم وهابی سعودی با فشار غربی ها ضربه زدن به اسلام به نام اسلام است و آل سعود با عادی سازی روابط با اسرائیل در عمل این رژیم را به رسمیت شناخته است، در حالیکه برخی از کشورها هچون سوریه و محور مقاومت لبنان همواره در برابر تخطئه های امریکا، اسرائیل و آل سعود با وجود مشکلاتی چون جنگ و شکل گیری پدیده وهابی تکفیری داعش روش مبارزه را در پیش گرفته اند.
وی با اشاره به انتقال پایتخت اسرائیل و سفارت آمریکا به بیت المقدس در خصوص توطئه های این برنامه اظهار کرد: خروج کامل فلسطینی ها از این کشور و رفتن به سرزمینی دیگر و ‌تصرف همه اراضی فلسطین توسط اسرائیل از جمله اهداف این برنامه است که رژیم آل سعود و امارات و چند کشور عربی در تحقق این هدف از اسرائیل حمایت می کنند.
اختری تاکید کرد: با هوشیاری جهان اسلام و جنبش های آزادی خواه و نیز مبارزان و نسل های جدید فلسطین به مقابله با این هدف شوم آمریکا و اسرائیل پرداخته اند و با تداوم مقاومت این رژیم و حامیانش به‌تدریج تضعیف شده و شکست خواهند خورد.
وی خضور مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس را حمایت از منویات و خواسته های رهبری دانست و گفت: این حضور با بصیرت و خودجوش اقشار مختلف مردم و مسئولان باعث سرافرازی رهبری و ایران در سطح جهان شده و راه های توطئه کشورهای معاند را بسته است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.