«مریم باقری» روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این ایستگاه با ظرفیت اسمی صدور 50 کارت در روز فعالیت می کند. اظهارداشت: ایستگاه‌های سیار صدور کارت ملی هوشمند برای اخذ درخواست افرادی که توانایی جابجایی ندارند و نیز در برخی از ادارات و روستاهایی که درخواست جمعی تعویض کارت ملی عنوان می شود، پیش بینی شده و خدمت رسانی می کند.
رئیس ثبت احوال خمین گفت: کارت ملی هوشمند 80 درصد از جمعیت واجد شرایط در خمین صادر شده است.
باقری افزود: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی خمین 82 هزار و 876 نفر است که تاکنون کارت ملی هوشمند 66 هزار و 775 نفر صادر شده است.
وی توضیح داد: مهلت ثبت نام صدور کارت ملی هوشمند تا پایان سال است و از مشمولانی که تاکنون مراجعه نکرده اند درخواست می شود که زودتر درخواست خود را ارایه دهند تا یا به صورت سیار یا ثابت کارت برای آن ها صادر شود.
رئیس ثبت احوال خمین یادآور شد: متقاضیان ابتدا باید اقدام به ثبت نام در سامانه کنند و پس از آن برای مراحل تصویر نگاری و درج اثر انگشت به دفاتر اعلام شده مراجعه کنند و در مدت 20 روز پس از تکمیل مدارک نیز کارت هوشمند ملی به آدرس آنان ارسال می شود.
باقری اضافه کرد: کارت ملی هوشمند پایه ارایه خدمات متنوع در آینده است و باید هرچه سریعتر برای دریافت آن اقدام شود.
وی، کاهش سوء استفاده و کلاهبرداری را از مزایای کارت هوشمند ملی دانست و گفت: شناسایی هویت، امضای دیجیتالی، کاربردهای بیمه ای، امور بانکی و انتخاباتی ازدیگرمزیت های این کارت است و با دریافت آن در آینده، ارایه اسناد مختلف از جمله کارت های بانکی، شناسنامه و دفترچه بیمه و دیگر مدارک در جریان خدمات ضرورت ندارد.
رئیس ثبت احوال خمین ادامه داد: 2 مرکز ثبت احوال و اداره پست و سه دفتر پیشخوان دولتی، روزانه با ظرفیت 300 نفر آماده ثبت نام برای صدور کارت هوشمند هستند.
شهرستان خمین دارای 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.