«محمد حسینی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جایگزینی کامل و همه جانبه قانون بانکداری اسلامی موضوع مهمی است و عملیاتی شدن این قانون در کمیسیون های مجلس درحال انجام است.
وی اظهار داشت: با تصویب قانون بانکداری اسلامی سیاست پولی و مالی کشور تغییر محسوسی می کند و شاکله اقتصادی کشور از مشکلاتی که به خاطر ضعف سیستم بانکی با آن دست بگریبان است، خارج خواهد شد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نظارت بانک مرکزی، استقلال در سیاستگذاری در حوزه سپرده گذاری از جمله ویژگی های قانون بانکداری اسلامی است.
حسینی افزود: در این قانون تاکید شده تا سپرده های پولی به سمت تولید هدایتگری شود و منابع مالی کشور به صورت هدفمند در خدمت ایجاد اشتغال پایدار و روان شدن چرخ فعالیت اقتصادی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بخش خصوصی در بانکداری با مشکلاتی متعددی مواجه است که رفع موانع در این راستا نکته ای کلیدی است و در این زمینه نیز قانون بانکداری اسلامی باید نقش آفرین و حامی باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید از پرداخت سود مضاعف به سپرده ها خودداری شود و با اصلاح سیاست ها در سپرده گذاری این بخش مهم به اقتصاد کشور تزریق و چرخه تولید سرعت گیرد.
حسینی افزود: قرار گرفتن منابع مالی سپرده ها در ریل تولید نیاز روز کشور در عرصه اقتصادی است که تحقق این مهم به اشتغال پایدار، افزایش کیفیت محصولات، صادرات و ارز آوری برای کشور می انجامد.
وی اظهار داشت: هدایت سپرده ها به سمت تولید از افزایش شبه پول در اقتصاد جلوگیری می کند و مانع افزایش حجم نقدینگی و تورم می شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم نقدینگی انباشه و ناکارآمد مولود نامبارک ضعف های نظام بانکی است که به دنبال آن گردش مالی تورم و کاهش ارزش پول ملی ایجاد شده است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که یکی از این کرسی ها سهم حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.