‍محمد رضاصباغیان، روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شوراهای کارگری که زبان گویای کارگر است می تواند مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را به مدیران معادن ،شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنفی ارجاع دهد.
نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: شوراهای کارگری ضمن اینکه از نارضایتی ها جلوگیری می کند، قادر است با زبان قانون با کارفرما و مدیران صحبت کند و نگذارد حقی از قشر کارگر ضایع شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کارگری از قانون نشات می گیرد خاطرنشان کرد: لازم است شوراهای کارگری در مسیر درست حرکت کنند تا قدرت بیان مشکلات و پیگیری آن را داشته باشند.
این نماینده مجلس بیان کرد: شوراهای کارگری اگر پیگیر باشند می توانند به خواسته های به حق و قانونی خود برسند و موجب امنیت شغلی، دلگرمی بیشتر کارگران و بهره وری بیشتر شوند.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد یادآور شد: تامین اجتماعی در حال ورشکستگی است و مدیریت ها ضعیف شده و شرکت ها دچار سوء استفاده و زیان ده شده اند که در این زمینه باید با خرد جمعی چاره اندیشی شود.
صباغیان، از تصویب یکسان سازی حقوق در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این قانون به لحاظ بارمالی و پاره ای مشکلات هنوز اجرایی نشده است.
حدود 75 درصد مردم بافق در معادن و واحدهای صنعتی و تولیدی، اشتغال دارند و این شهرستان یکی از مناطق کارگری استان یزد محسوب می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.