«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل ریزش هوای سرد و استقرار سامانه پر فشار دمای هوا از امشب افت دارد و در روزهای آتی روند کاهشی دما تا 7 درجه سانتیگراد می رسد و در برخی مناطق استان احتمال تجربه دمای زیر صفر در نواحی سردسیری وجود دارد.
وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای حاکی از عبور جبهه گرم سامانه بارشی از استان مرکزی است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل وجود رطوبت مناسب در جو و عبور جبهه سرد این سیستم در ساعات بعدازظهر امروز (شنبه) موجب رشد ابرناکی و احتمال رگبار و رعدوبرق در استان مرکزی به ویژه مناطق شمال و شرق می شود.
مرادی عنوان کرد: تصاویر ماهواره و گزارش ایستگاه های هواشناسی غرب کشور نشان دهنده ایجاد یک توده بزرگ گردوخاک در کشور عراق و ورود آن به مناطق غربی کشور است که بر این اساس احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا در ساعات آتی در استان مرکزی دور از انتظار نیست.
وی اظهار داشت: بارش باران 24شبانه روز اخیر در 13 ایستگاه هواشناسی استان مرکزی به ثبت رسید که به طور میانگین در این مدت 15 و چهار دهم میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که بیشترین میزان با 33 و 9 دهم میلیمتر در ایستگاه شازند گزارش شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: 25 و یک دهم میلیمتر بارندگی نیز در این مدت در آشتیان، 23 و هفت دهم میلیمتر در اراک، 20 و 6 دهم میلیمتر در تفرش، 16 میلیمتر در خمنی، 15و هشت دهم میلیمتر در خنداب، 10 و چهار دهم میلیمتر در دلیجان، یک و 9 دهم میلیمتر در ساوه، 6 و چهار دهم میلیمتر در غرق آباد، 14 میلیمتر در کمیجان، 14 و چهار میلیمتر در محلات، 17 و چهار دهم میلیمتر در فرمهین و سه دهم میلیمتر در زرندیه ثبت شده است.
مرادی بیان کرد: ساوه با بیشینه دمای 25 و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و آشتیان با کمینه دمای 6 و 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
28 و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال تاکنون) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.