مرتضی ذوالفقاری در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی تصاویر ماهواره نشان دهنده ایجاد توده بزرگی از گرد و خاک در کشور عراق است و الگوی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که این توده گرد و خاک به سمت ایران حرکت کرده که موجب کاهش کیفیت هوا در نوار غربی و برخی نواحی مرکزی کشور می شود.
وی بیان کرد: بر این اساس احتمال افزایش شدید غلظت ذرات معلق موجود در جو و کاهش کیفیت هوا از عصر امروز (دوشنبه) تا بامداد چهارشنبه در استان مرکزی پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل تغییرات فشار هوا و ناپایداری در سطوح میانی جو سرعت وزش باد در نواحی شمال غرب کشور و برخی از مناطق غرب و شمال کشور امروز (دوشنبه) شدید خواهد بود و این شرایط با شدت کمتر در استان مرکزی موجب افزایش سرعت باد در برخی از مناطق استان به ویژه مناطق شمال و غرب خواهد شد.
ذوالفقاری تصریح کرد: وضعیت هوای استان مرکزی در روز دوشنبه به صورت کمی تا قسمتی ابری در برخی از نقاط وزش باد شدید و گرد و خاک، در روز سه شنبه صاف تا کمی ابری و وزش باد و گرد و خاک، برای روز چهارشنبه صاف تا کمی ابری و غبار آلود در بعد از ظهر وزش باد و احتمال گرد و خاک محلی پیش بینی شده است.
در سال زراعی گذشته (اول مهرماه 95 تا اول مهرماه 96) 341 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.